Vilka ska jag "bjuda" till möhippan?
När jag var tärna fick jag en lista av bruden med mobilnr och mailadresser till de tjejer som skulle bjudas på möhippan. Nu är rollerna omvända, och jag ska ge henne en lista med mina gäster, dvs de gäster jag vill ha med på min möhippa. Till saken hör att de hade dubbelt så många gäster så det var tolv vänner på hennes lista varav sju dök upp. På mitt lilla bröllop är endast åtta vänner bjudna.
Ingen av oss har någon egen syster, men våra respektive har två systrar vardera. Hennes mans systrar var inte aktuella då de är 10-15 år äldre än oss. Min fästmans systrar är däremot i precis samma ålder, men vi träffas bara max några gånger om året på olika släktkalas.
Vilka ska jag ta med förutom de närmaste vännerna?? Av de åtta vänner som är bjudna på bröllopet är tre gravida och två har småbarn så jag tvivlar på att alla kommer att närvara på möhippan... Min fästmans systrar kanske borde bli tillfrågade? Men grejen är att om jag inkluderar dem känner jag mig nästan tvungen att inkludera min fästmans vänners fruar, de träffar jag nästan aldrig och det känns ganska överarbetat, tveksamt om de är intresserade av att gå på min hippa...
Hur skulle ni göra?