• Sebastiána

Vilka ska jag "bjuda" till möhippan?

Hmmm... vår toastmaster (som f.ö är gift med min tärna) sa i ett tidigt skede att han krävde kontaktuppgifter till alla gästerna för sitt uppdrag som toastmaster. Tärnan, eller vem som nu vill fixa en hippa, kommer med andra ord att ha tillgång till allas telefonnummer väldigt enkelt. Sedan kan ju vem som helst ordna en möhippa, man behöver inte vara bjuden på bröllopet. Möhippan är inte ett tack för att man blivit bjuden på bröllop utan en hyllning till bruden och ett farväl av ungmön som nu blir fru.

• Sebastiána
    Norrskensflamman skrev 2010-10-05 19:48:46 följande:
    En möhippa är väl som bäst om den kommer som en överraskning för bruden, när kompisgänget samlats och planerat och ringt runt, "snokat" lite och fixat och donat för att det ska bli en rolig kväll för bruden och hennes kompisar. Men man behöver faktiskt inte ha en möhippa. Man blir gift ändå Lycka till, önskar dig och din blivande make en underbar bröllopsdag!  
    Ja, så tycker jag också. blir det en möhippa så blir det liksom. Jag vill bli överaskad!
  • Sebastiána
    Vingilot skrev 2010-10-13 11:36:55 följande:
    Den möhippa jag varit på ordnades nog i största hemlighet av brudens vänner. Om jag minns rätt hade de lyckats lägga vantarna på hennes adressbok, med lite hjälp från blivande maken, och snokade och ringde runt själva. (Någon ytterligare hjälp av andra måste de ju ha fått, för att få veta vem som var vad i listan.)Bruden blev totalt överrumplad när jag och en annan tjej som hon umgåtts mkt intensivt med under ett folkhögskoleår för många år sedan, dök upp. (De andra gömde oss lite i bakgrunden när vi ringde på för att kidnappade henne.) Vi hade inte träffats så ofta eller mkt sedan dess, bodde i helt olika delar av landet osv. och vi kände oss verkligen som dagens stora och glada överraskning båda två. Kul!:)
    Sådär har jag också alltid gjort och det är ju så det är tänkt att vara. Jag tycker att en del brudar skapar problem åt sig i onödan!
Svar på tråden Vilka ska jag "bjuda" till möhippan?