• themandys

Vilka ska jag "bjuda" till möhippan?

Hej!

Har suttit och funderat på precis samma sätt som du angående min egen möhippa och har precis skickat iväg listan med telefonnummer till min tärna:)

Jag tycker att du ska bjuda dem du verkligen vill ha med på möhippan. Fundera över vilka du tycker är roliga att ha med, vilka du står nära och även vilka som skulle tänkas bjuda dig på sina möhippor.

Personligen bjöd jag mina egna vänner och familj samt min sambos svägerskor och syster, men struntade i att bjuda min brors flickvän och min fästmans kompisars flickvänner. Detta för att jag ville ha en intim och personlig möhippa med mina allra närmaste och käraste.

Försök att strunta i krav och måsten, och fokusera på vad du vill och vad som känns roligast för dig ;) Lycka till!

• themandys

Självklart är det roligt om alla känner sig involverade, men samtidigt kan jag kan tycka att det blir orimligt att bjuda alla på ens möhippa/svensexa om man har ett lite större bröllop.

I vårt fall skulle det innebära ca 40 personer på möhippan/svensexan och det är ju väldigt svårt att få till.. Men det kanske är nån som har haft det så och det gick jättebra, kan inte ni berätta lite om det i så fall och ge lite tips på bra aktiviteter när man är så många :)

Svar på tråden Vilka ska jag "bjuda" till möhippan?