• Silver lining

skriva "Vaelkommen" i formell inbjudan? vad tycker ni?

Tack all ni som hitills hjaelpt mig med feedback och synpunkter pa min ganska komplicerade , flersprakiga inbjudan!

Nu har jag gatt igenom alla ideer och tips;
    Vvill gaerna halla svenska versionen/ inbjudan lite mer formell/t traditionell. Undrar om ordet: "Vaelkommen"??

Inte en av de inbjudningar jag nagonsin har fatt, har anvaent sig av de ordet;  
    Vad tycker ni?

Haer aer exempel pa min inbjdan som jag foersoker fa ihop:

Välkommen att övervara bröllopet mellan

Entourés de leurs familles

Namn och Namn

Härmed har vi glädjen att inbjuda er till att hedra vigselakten med er närvaro i

Seront heureux de vous  invitent à partager leur joie et à être témoins de leur engagement lors de la cérémonie religieuse qui sera célébrée

i xx Kyrka

Vad tycker ni?? Jag aer osaker och splittrad....

• Svar på tråden skriva "Vaelkommen" i formell inbjudan? vad tycker ni?
  • Silver lining

TACK ALLA foer ideer och tips!

Moster Stina: "overvara"  star det i jaette manga exempel pa Calligraphen bl a .
    Jag hade fatt foer mig att det var ett formellt  saett att skriva pa ???

Dejli: Jo alltsa problemet aer ju alltsa att det da inte hanger ihop sa bra med hur den Franska versionen lyder; foeljden aer annorlunda; jag ville undvika att just skriva namn i boerjan;
    Jag har fatt manga inbjudningar till broellop

Klart att det ska vara grammatiskt raett -  men jag vill samtidigt undvika att skriva inbjudan foer "alldaglig" och inte lata alltfoer "casual" eller simpelt eftersom vi kommer att ett ganska sa stort, pakostat festarrangemang sa inbjudan/ texten maste tyvaerr vara hoegtidlig...

Det aer ju just daerfoer jag ber om synpunkter och feedback eftersom jag aer osaeker.

General Electric: visst aer det sa; maste raetta till det. Kan tyvaerr ingen Franska sa foersoeker sa gott jag kan. Tack - stirrat mig helt blind!

• Silver lining

TACK Kara ni!

Tack for all er talamod; jag vet att jag tjatat en del om det haer , men tycker helt enkelt att allt det haer aer knepigt! ...Jag trodde aldrig att det skulle finnas sa mycket detaljer och "finheter" att ta hansyn till.. Att det ska bli sa haer komplicerat!? 

- Ett sprak pa varje sida (i dubbel upplsaget) verkar som en bra idee; om den typ av kort som jag helst vill vaelja inte skulle ha en "ram" pa framsidan som ser jaette fin ut; men det innebaer att man ine kan trycka nagot pa "baksidan"... Hm....!

- Namn ; jo nu far jag vael taenka pa detta en runda till; sant - det kaenns mycket mer personligt om man skriver ditt namnen pa den bjudna gaesten, det har ni raett i...

Men undrar fortfarande: aer "Vaelkommen" ok i en formell inbjudan eller kaenns det lite vanligt , som t ex inbjudan till fodelsedagskalas, 30-/ 40 -ars fest eller liknande?

Vad tycks?

Svar på tråden skriva "Vaelkommen" i formell inbjudan? vad tycker ni?