• CStar11

Eftersöker riktigt bra sångerska i Stockholm!

Hej!

Är på jakt efter en riktigt bra sångerska i Stockholm! Vi vill inte ha någon som är okej bara utan hon ska vara riktigt riktigt bra. Kan tänka oss att betala lite extra för detta. Någon som kan tipsa??

• Svar på tråden Eftersöker riktigt bra sångerska i Stockholm!
  • Alexandra73

Jessica Jäger!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• CStar11

Det är många tips om henne här inne men om jag ska vara helt ärlig så förstår jag inte vad som är så speciellt med henne. Utifrån de ljudfiler jag har hört tycker jag hon sjunger rätt pipigt och har inte speciellt mycket tryck i rösten.. Men smaken är som baken! Och hon kan ju självklart vara bättre live.

Inga andra tips?

• CStar11

Tack för tipsen! Ska kolla upp Vi hade tänkt oss typ Sarah Dawn Finer - Kärleksvisan och sen förmodligen nån duett också! Så typ Visa/klassiskt är det väl, eller? Har Evelina Olsén någon hemsida eller något där man kan lyssna på henne?

• Sörön10

Har ni hittat någon som duetten ska sjungas med? Är det Sarah Dawn Finer-sången från V&Ds bröllop?

Håller med dig i övrigt! Ville också ha nån med "mer tryck" s.a.s! =) Därmed inte sagt att det är dåligt.

När är det? Tänkte om jag kunde tipsa om nån så är det bra att veta när det är! =)

• CStar11

Vi har eventuellt hittat någon som duetten ska sjungas med men det är inte helt säkert än! Yes det är den låten, så himla fin tycker jag. Blir tårögd bara jag hör den, undrar hur det ska gå i kyrkan

Det är 20 Augusti 2011. Tips mottages tacksamt!

• Moster Stina

Hörde Evelina Olsén senast igår. Hon har verkligen tryck i rösten! Och jobbar som songcoach bl a. Men jag slängde iväg ett sms till henne med fråga om hemsida så vi får se vad hon svarar...

Den 20 augusti gifter jag också mig!!!

• CStar11

Vad kul!! Hur ska du göra med sångerska då? Var gifter du dig?

Tack för att du sms:ade evelina!

• Moster Stina

Jag sjunger själv ha ha! (jobbar med sång,fast jag sjunger mer så där "mjäkigt" och så...;) Typ Helene Sjöholm eller något...)

Nä, men jag löser musiken genom mina underbara muisiscerande systrar, släktingar och musikkollegor!

Evenelina har tydligen en hemsida.
    evelinaolsén.com

KAN vara en punkt emellan för och efternamnet. Vet att sidan legat nere, men skulle komma upp endera dagen.
    Hon är i alla fall jättetrevlig och proffsig. Känner henne bara LITE, genom en annan musiker, och genom jobbet.

Lycka till!

• CStar11

Vad härligt att kunna sjunga själv och dessutom ha en massa kontakter!

Ska kolla in Evelinas hemsida, tack!

• Bröllopsblomman

den enda jag vet i sthlm som jag vill tipsa om är Anna Godin,
    hon finns på artistbanken och kanske på myspace eller liknande?
    har tryck i rösten. lite hes och speciell röst.

• CStar11

Tack bröllopsblomman, ska kolla upp!

• Moster Stina

CStar11 skrev 2010-10-11 09:37:32 följande:
    Vad kul!! Hur ska du göra med sångerska då? Var gifter du dig? Tack för att du sms:ade evelina!

Jag gifter mig förresten i Roslagen. Rimbo, Norrtälje kommun närmare bestämt!

Och jag tänker INTE sjunga vid min egen vigsel. Möjligen på festen!

• Swedchuck

Håller med moster Stina, Karolina Karner ska du ha!!

• Moster Stina

Swedchuck kan man lita på!

Karolina Karner är verkligen duktig, och så kommer vi ju BÅDA från Kalle Moraeus hemort. Bara en sån sak!

• CStar11

Jag har kontaktat Karolina, hon verkar mycket trevlig och seriös! Och utifrån hennes ljudspår på hemsidan låter hon mycket bra

• Jenny Ljunggren

kolla med Matilda Olivia. Har stark och soulig röst!

• blizzmia

Evelina Olsén är helt outstanding och alla andra bleknar. Har själv jobbat med henne i flera år och det bästa är att hon kan sjunga ALLT! Från de vackraste "smörballader" till riktigt soulrockiga låtar. Proffsig och rar dessutom.

• Smilla07

Marina Johansson, Lili Öst, Caroline Jönsson, Anna Sahlin... det kryllar av underbara sångerskor ju! Om någon söker en manlig så kan jag rekommendera Lars Hägglund. En annan proffsig musiker är Jocke Niehoff..... Ja, listan kan göras lång...

• 23juli2011

Jag gick på KMH i Stockhom för 3 år sedan . Jag letade själv  till min sons dop bästa av de bästa eftersom alla mina gäster var musiker. Frida Jansson är en het tips. Kolla upp henne men jag vet inte om hon har ngn hemsida. Jag vet bara att hon sjunger väldigt sällan på bröllop men om du ber hnne snällt kanske tror jag hon takcar ja 

• Lelele

Emelie Bäck är grym! Jag vet att hon har sjungit på många bröllop och så innnan och jag har själv fått höra henne under en vigsel! Helt fantastisk! Jag såg att hon har startat en duett med en kille på myspace. Du kanske kan få tag på henne där! Sök på Emelie och Andreas. :) Lycka till! :)

Svar på tråden Eftersöker riktigt bra sångerska i Stockholm!