Hej !
Kankse blir utbuad här för att jag inte riktigt uppfyller 10 års- gränsen..men jag känner igen mig i er situation ändå. Jag och min älskling har varit tillsmammans i 7 1/2 år och har 3 barn; 6, 3 0ch 1,5 år gamla. Vi har nu bestämt oss för att gifta oss den 11 juni 2011, 2 månader efter vår 8 årsdag (samma år som vår äldsta dotter fyller 7 år)
Vi har knappt levt tillsammans utan barn eftersom vi fick barn så fort, vi är 28 resp 29 år så vi var rätt unga då med.
Kärleken är ju av en annan art nu, kanske inte som nykär men den är djupare och den har varit med om mycket prövningar och ändå hållt sig stark.
Det blev inget tradiotionellt friande, det kändes lite töntigt, vi visste ju ändå att det var så självklart att vi skulle gifta oss, men bara inväntat rätt tillfälle. Vi bestämde tillsammans att nu vill vi inte vänta mer för nu vill vi bli man och fru också.
Vi ska ha ett lagom stort bröllop, många kallar nog det litet, ca 30 personer. I ett kapell med solist, häst och vagn och fest och middag på en restaurang. Brudnäbbar i form av våra 3 underbara döttrar. Vi bjuder de närmaste, som vi faktiskt umgås med och då blir det främst vänner och familjen och så några få släktingar. Vi vill ha en avslappnad fest och tillställning där vi känner att vi faktiskt har en relation till gästen, att umgänget blir naturligt och avslappnat. Och inte (som med vissa släktingar) mest kantat med artighetsfraser och lite stelt. Brudklänningen blir faktiskt rätt exklusiv fast jag inte tänkt det från början med släp och så. Kan ju säga att det ändras med resans gång.
Ja planeringen är svår att hinna med, man får fokusera på sådana grejjer som man känner är viktigt för en själv. Tex teman och färger och dukningar och detaljer är något jag skippar faktiskt, låter restaurangen duka och göra fint. Känner att för mig spelar det liksom inte så stor roll, däremot att hitta kläder till oss, ringar, musiken och själva festen lägger jag min tid på lite mer.
Vi har hittat ett ställe att prova ut kläderna på som är väldigt trevliga och tom sagt att de tar hand om barnen när vi provar ut kläder till mannen. Och vi har äntligen fått lite barnvakt så att vi kan gå och kolla på ringar.
Kanske inte blir ljuvligt perfekt med allt matchande från servetter till stolsklädslar och blomfärger och placeringskort men det blir iaf vi på vårt sätt tillsammans med våra närmaste och förhoppningsvist en riktigt rolig dag där sådant spelar mindre roll.