• Verus

Någon mer som varit tillsammans +10 år, skaffat sin barn osv och funderar på bröllop på lite "äldre dar"?

Vi är inne på vårt elfte år och vi (nåja framförallt jag) har lite funderingar på att gifta oss.
    Känns ju dock lite märkligt kanske att göra det NU? När man redan delat så många år, skaffat tre barn, hunnit äga (och sälja!) hus och inte precis är "nykär" något mer..
    Jag har alltid saknat att vi inte är gifta, men han har inte varit så intresserad av äktenskap.. Nu verkar det dock lättat lite och vi har pratat om det..

Men hur, när, var..?  Vill inte ha något jättestort och flådigt men ändå ett BRÖLLOP och inte bara rymma iväg en eftermiddag och genomföra det (som det känns nu..) När man redan har ett liv och barn ihop så känns det också lite svårt att hinna genomföra allt med planering osv..

Finns det fler här som inte är 21, nykära och barnlösa? Hur tänker ni?

• Svar på tråden Någon mer som varit tillsammans +10 år, skaffat sin barn osv och funderar på bröllop på lite "äldre dar"?
  • fibobs

kika in på mig kan jag berätta ;)

• Digital Dreams

Vi har varit tillsammans sedan 1989, har tre barn och ska gifta oss i augusti 2011!

• Julibrud och nästan 30

Vi har varit tillsammans 7 år har barn och hus,vi gifte oss i Juli härligt var det och man blev lite nykär på nytt :) rekommenderas varmt ;)

• dreams come true

Hmm...om man passar in till två tredjedelar, får man vara med då?
    Vi har ett halvår kvar till tioårsdagen! Helt läskigt vad fort tiden går. I februari kom vår sista lilla plutt och de små fröna räknas numer till tre... Och det känns ju absolut jättelagom, nu räcker varken rum eller bil till fler perosner.
    Sedan är frågan om det där med ålder och siffror är så noga. Jag fyller 26 innan årets slut... men ser det mest som en siffra, det säger ju inte särskilt mycket om mig egentligen.

Vi kommer ha ett medelstort bröllop, med allt det "vanliga", förutom att vi skippar kyrkan och kör en personligt utformad borglig vigsel.
    Ingen av oss är troende och tycker det känns fel att låta Gud välsigna äktenskapet och allt det som hör till.

Datum för bröllopet är satt till 30/7 2011.
    När är dagen D för er andra?

• jkbr

Det är ju många som har barn innan dom gifter sig ,och varit i hop länge ! Vi har en son och varit tillsammans i 8 år nästan nio när bröllopet är. Min kompis föräldrar bestämde att gifte sig efter 30 år tre barn och 4 barnbarn:) Allt är möjligt 

• Verus

Vad härligt att läsa era svar! Jag är 28 och sambon 31, vi har tre barn som är 6, 3 och 2 år gamla.

Vi har varken datum eller kapital för bröllop ännu men när jag kikat här så verkar det som att man kanske borde bestämma något om det nånsin ska bli av

• Trä

Vi har också hållit ihop i 11 år, ägt (och sålt!) hus, och fått barn vi har talat om giftermål med varierande grad av intensitet av och till. Ett problem har varit ekonomin, detta har nu löst sig (utan att min sambo vet det än). Ett annat lite speciellt problem är att vi, i synnerhet jag, har ytterst få gäster att bjuda. Men jag planerar ett frieri, se tråd!

Vi vill heller inte bara rymma - heltrist ju!

• Verus

Trä skrev 2010-10-13 22:26:29 följande:
    Vi har också hållit ihop i 11 år, ägt (och sålt!) hus, och fått barn vi har talat om giftermål med varierande grad av intensitet av och till. Ett problem har varit ekonomin, detta har nu löst sig (utan att min sambo vet det än). Ett annat lite speciellt problem är att vi, i synnerhet jag, har ytterst få gäster att bjuda. Men jag planerar ett frieri, se tråd! Vi vill heller inte bara rymma - heltrist ju!

Låter lite som för oss. Den ekonomiska biten inte löst dock (hade sparat lite i 1.5 år men fick tyvärr tömma bröllopskontot i veckan ).
    Jag har inte så många att bjuda och trots alla år tillsammans så är jag inte kompis med min sambos vänner så egentligen hade jag helst viljat hålla det ganska enkelt.. Familj, syskon med repsektive och kanske allra närmaste vännerna..

Har läst lite här på bröllopstorget ikväll och kommit på att det vore ganska smart att hyra församlingshmmet. Gratis och ingen alkohol håller summan nere. Hade gärna haft en fest men man får vara lite realistisk. Vi har ju småbarn och de vi ev bjuder har också det.

Ja, vi får se om/när och var men det är givande att läsa härinne

• passionsblomman

Jag fyller 40 i vinter och vi har levt ihop i 12 år med allt vad det inneburit.
    För oss har det kommit ekonomiska aspekter ivägen hela tiden. Föräldraledigheter, arbetslöshet, sjukskrivning, husköp, trasiga bilar osv. Alltid är det nå´t liksom.
    Och i vårt fall är det sambon som tycker att "ska det vara så ska det väl vara lite ordentligt"-alltså krävs det lite pengar.

Men det som kostat mest sista tiden är att vi kämpar för att få ett till barn. (vi har ett som är snart 10 år) Privata försök men inseminationer, IVF (provrörsbefruktning) och behandlingar har svalt alla pengar vi annars kunde ställt till med bröllop för.

Men det vore jättekul med bröllop! Jag hade aldrig tänkt att "bara" vara sambo, men plötsligt har det gått massor av år...

..och kilon.

Helt fåfängt måste jag erkänna att, förutom pengar, så kräver jag ett lite smalare själv innan jag klär mig till brud. Jag har inte känt igen mig i min kropp på åratal och jag vill inte göra hela den där grejen och stå och vara grinfärdig av missnöje, utan grina ska jag göra av glädje. Så en bit bort till är det nog. Särskilt eftersom jag hoppas att snart lyckas i våra barnförsök nu.

*Babbal babbla*

Summma sumarum: du är inte ensam om att inte ha slagit till än.

• Verus

passionsblomman skrev 2010-10-13 22:48:42 följande:
    Jag fyller 40 i vinter och vi har levt ihop i 12 år med allt vad det inneburit. För oss har det kommit ekonomiska aspekter ivägen hela tiden. Föräldraledigheter, arbetslöshet, sjukskrivning, husköp, trasiga bilar osv. Alltid är det nå´t liksom.Och i vårt fall är det sambon som tycker att "ska det vara så ska det väl vara lite ordentligt"-alltså krävs det lite pengar.Men det som kostat mest sista tiden är att vi kämpar för att få ett till barn. (vi har ett som är snart 10 år) Privata försök men inseminationer, IVF (provrörsbefruktning) och behandlingar har svalt alla pengar vi annars kunde ställt till med bröllop för.Men det vore jättekul med bröllop! Jag hade aldrig tänkt att "bara" vara sambo, men plötsligt har det gått massor av år.....och kilon. Helt fåfängt måste jag erkänna att, förutom pengar, så kräver jag ett lite smalare själv innan jag klär mig till brud. Jag har inte känt igen mig i min kropp på åratal och jag vill inte göra hela den där grejen och stå och vara grinfärdig av missnöje, utan grina ska jag göra av glädje. Så en bit bort till är det nog. Särskilt eftersom jag hoppas att snart lyckas i våra barnförsök nu.*Babbal babbla*Summma sumarum: du är inte ensam om att inte ha slagit till än.

Härligt att läsa ditt inlägg
    Lycka till med att bli gravid!
    Ja, här är det också en kropp som behöver svarvas till inför ett ev bröllop.  Och ekonomin.. Samma här.. trasiga bilar, husköp, studier, föräldraledigheter, arbetslöshet. Alltid hål att fylla med småbarn så är det.

Svar på tråden Någon mer som varit tillsammans +10 år, skaffat sin barn osv och funderar på bröllop på lite "äldre dar"?