Inlägg från: Yoppa |Visa alla inlägg
  • Yoppa

Catering vs. göra själv

Vi står i valet och kvalet gällande mat. Vi har bestämmt att vi ska ha buffé samt förrätt. Nu till min fundering, hur mycket skiljer det prismässigt att göra maten själv till ca 40 pers och att ta catering?
    Har kollat upp catering och det finns buffér som kostar ca 7000 kr och uppåt.. Vi kommer att få otroligt mycket hjälp om vi väljer att göra maten själva...

Vad kan det kosta (ungefärligt) med buffé till 40 pers?

• Svar på tråden Catering vs. göra själv
  • Yoppa

vi tänkte också ha en förrätt som vi serverar vid bordet, har dock inte bestämt vad det blir för något. Vet inte riktigt vad buffen ska innehålla, men det blir nog en rätt med kött, en fisk (antagligen lax) och en med kyckling. Sen blir det lite olika tillbehör som nån potatissallad, grönsallad lite olika röror, gott bröd m. m. Nån som har bra förslag på buffe rätter? Letar även efter passande förrätter, gärna kalla!

• Yoppa

Vi kommer att ha serveringspersonal som fixar maten på bröllopsdagen. Min mamma och jag kommer åka ut med maten på morgonen och sen lämnar vi instruktioner till personalen. På så sätt kan alla njuta av maten.

Svar på tråden Catering vs. göra själv