• mmaddee

Vad ligger en budget på?

Vad ligger en budget på?
    Vu räknar med ca 200000 till 250000 för hela bröllopet

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-14 13:05
    Jag menar vad er budget ligger på. det var bara jag som slarvade när jag skrev

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-26 12:52
    budgeten blev mer än räknat
  • Svar på tråden Vad ligger en budget på?
  • S2011

den är nog högst individuell för alla par. alla val man gör, från blommor till mat, lokal, kläder, transport, antal gäster, presenter osv innebär ju svängningar i kostnaderna.

för vår del hamnar vi på ca 35 tkr (resa ej medräknad eftersom vi skjuter på den) för ett bröllop med 35-40 gäster med paketlösning vad gäller bröllopsmiddagen (som brukar vara den största utgiften).

BT har ett budgetverktyg där man kan välja litet/mellan/stort bröllop och få en genomsnittlig kostnad i en spalt och ens egna kostnader i en spalt bredvid.

• 4everUrs

Normal bröllops budget i Sverige ligger mellan 50 - 70 000kr, Det har jag sett i en studie som gjorts av flera bröllops sajter... Kolla in tex www.2hearts.se där får man bra tips på billiga produkter.

• mmaddee

vår resa är inte i heller inräknad

• Pinkgrape

Haha ojoj, jag känner att vi ligger i lä när det gäller budget. Vår ligger på ca 20 000 - 25 000kr och vi kommer ha ca 80 gäster.

Men då ska vi inte åka på någon bröllopsresa och vi kommer ta kuvertavgift.

• Trä

1000 kr per gäst brukar stämma ganska bra tycker jag.

• Flodis Hjärtat

Vi har en budget på 80.000 kr  exkluderat resa och ringar-

Det känns bättre så att ha de posterna utanför. Annars hamnar vi på 210-230.000 kr och det låter som så fruktansvärt mycket pengar.

• mmaddee

våra ringar ligger med utanför

• torildsdotter

Vi ska också ha ca 80 gäster och har en budget på 30 000 kr. Troligtvis löser vi det genom att laga maten själva

• Thinkerbelle

Vi ligger på 250.000-300.000 inkludert alt. Forstår ikke hvorfor mange forteller sitt budsjett uten å inkludere ALLE poster, det er jo hele totalen man må regne på, ikke kostnadene uten ring, reise etc.. Like greit å være ærlig med seg selv på hvor mye penger man bruker:)

• mjlove

Vi har räknat med en budget på ca. 120.000 kr exkl resa. Resan kommer kosta ganska mycket så vi räknar inte med den ännu då vi inte vet ifall vi kan åka strax efter bröllopet eller om vi måste avvakta (pga ekonomiska skäl).

Svar på tråden Vad ligger en budget på?