• mmaddee

Vad ligger en budget på?

Vad ligger en budget på?
    Vu räknar med ca 200000 till 250000 för hela bröllopet

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-14 13:05
    Jag menar vad er budget ligger på. det var bara jag som slarvade när jag skrev

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-26 12:52
    budgeten blev mer än räknat
  • Svar på tråden Vad ligger en budget på?
  • mjlove
    mmaddee skrev 2010-10-14 12:03:32 följande:
    Vad ligger en budget på?Vu räknar med ca 200000 till 250000 för hela bröllopetTRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-14 13:05Jag menar vad er budget ligger på. det var bara jag som slarvade när jag skrev
    Hur många gäster har ni?
  • mmaddee

mjlove skrev 2010-10-14 15:22:35 följande:
    Hur många gäster har ni?

ca 150-200 kommer nog

• mjlove

Oj det va väldigt många gäster, då förstår jag att budgeten är så pass hög.

• S2011
    Thinkerbelle skrev 2010-10-14 15:04:28 följande:
    Vi ligger på 250.000-300.000 inkludert alt. Forstår ikke hvorfor mange forteller sitt budsjett uten å inkludere ALLE poster, det er jo hele totalen man må regne på, ikke kostnadene uten ring, reise etc.. Like greit å være ærlig med seg selv på hvor mye penger man bruker:)
    att så många utelämnar resan tror jag beror på att man inte har exakt koll på var, när eller hur. så är det t.ex. för egen del - vi vet inte riktigt vart vi vill åka och beroende på var vi hamnar så kommer det förstås skjuta iväg olika med ekonomin. dessutom kommer jag direkt ur skolan och (antagligen) in i jobb nästa sommar, vilket innebär att det inte är troligt att jag har nån semester att ta ut. och därför utelämnas den posten.

varför man inte vill räkna in ringarna vet jag inte, det känns för mig som en typisk grej som Ska in i budgeten.

• Piiiip

Hm...

Vi har inte riktigt satt ner stolparna för budgeten än, men med max 75 gäster räknar vi med runt 60 tkr. Då är allt inräknat utan resan.

Reser vi blir det något enklare för ca 20 tkr, men det hänger på att vi hinner spara.

Hur vi ska hålla budgeten? Ingen idé om hur, vi är beredda att göra det vi kan själva och med hjälp av vänner.

• Thinkerbelle

Forstår at man ikke legger inn reisen om man ikke vet hva den kommer til å koste:) vi har også regnet en cirka-pris, da reisen ikke er bestilt.. Men vi har brukt masse tid på p tenke over alle kostnader vi kan komme på, slik at det blir så få ubehagelige overraskelser som mulig:)

• 1700tal

Vi blir 70-80 gäster och vi räknar med att bröllopet går på under 50 000 kr. Det som toksnålas på är kläderna (beställs från Kina), pappersprylarna (inhandlade allt till inbjudn/program m.m för länge sen), blommorna (gör allt själv med egna blommor från min, mammas och svärmors trädgård), alkoholen (hämtas i Tyskland så får vi hyfsade viner till lågt pris) och resan. Tänker be pappa ta bröllopsfoton, han har superbra kamera och har fallenhet för "vinklar och vrår" - så det blir gratis.

Det vi prioriterar är lokalen (slott) och till viss del maten (catering 2-rätters). Tårtan kommer ta det billigaste vi hittar. Vigselringen får vi förhoppningsvis släktguld till, det har skett antydningar åt det hållet men vi avvaktar med den posten. Om inte får vi snåla på ringen oxå - då har jag tittat ut en för ca 6000 kr.

• Emblas Mamma

Vårt bröllop kommer gå på ca. 50.000 kr med allt inräknat utom resan.

Vår resa kommer gå på ca. 35-40-000 kr om någon undrar men som ovan här så vet vi inte riktigt ännu hur mycket vi kommer kunna spara ihop och få i bröllopspresent så vi kommer ändå inte kunna beställa resan förrän efter bröllopet.

Så resa blir inte förrän ett halvår eller 1,5 år efter bröllopet så varför räkna med det? :)

Men visst.. för sakens skull så blir budgeten nästan 90.000 om vi räknar med resan som vi kanske har råd med :)

• mattiasFästmö

vårt bröllop kommer gå på runt 100.000, och då är inte resan inräknad eftersom att vi kommer skjuta på den då vi båda struderar just nu

• jazzie78

Vi räknar med ca 70 000 kr och vi ska bjuda 60 personer. Dock är inte vår bröllopsresa inräknad här då vi önska oss pengar och presentkort. Så vi vet inte ännu hur mycket vi får skjuta till själva :o)

Svar på tråden Vad ligger en budget på?