• mmaddee

Vad ligger en budget på?

Vad ligger en budget på?
    Vu räknar med ca 200000 till 250000 för hela bröllopet

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-14 13:05
    Jag menar vad er budget ligger på. det var bara jag som slarvade när jag skrev

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-26 12:52
    budgeten blev mer än räknat
  • Svar på tråden Vad ligger en budget på?
  • stjärna18

Vi har en budget på 40 000kr exkl. bröllopsresan. Vi kommer att vara ca 45 personer och vi fixar maten själva. Har hyrt lokal där porslin och bordslinnen ingår!

• jeami174

Det är svårt att göra en budget då resan ingår. Men utan resa har vi en budget på 90 000. Med 70 gäster.

• mattiasFästmö

kanske ska säga också att vi är runt 40 pers, skrev bara att vi hade 100 000 som budget

• Bröllop201187

Min budget är låg, den är på 25 000kr
    Och vi har 100 gäster, och allt är nästan inköpt.

Men med det säga så fick vi maten av mina föräldrar. Så då blir det inte så dyrt

• May2010

Vi var själva på en strand. Det blev 10 000. kläder, fotograf, blommor, tårta osv. fick det sedan av mina föräldrar i bröllopspresent.

• TalisQualis

Vårt bröllop ser ju lite annorlunda ut.

Förra veckan åkte vi till New York och gifte oss, bara vi två, det gick på ca 45tkr totalt med fickpengar och allt.

Om ett par veckor blir det bröllopsfest för en sådär 60 pers där ligger budgeten på 20tkr

Bröllopsresan vet vi inte ännu då vi tänker önska oss pengar till den istället för presenter, så där får vi helt enkelt se hur långt vi kommer!

Men allt som allt så landar vi nog runt en så där 65 tkr

• Therese142

Vår bundet ligger runt 160 tkr och då blir vi runt 65-70 personer. Har budgeterat en resa för 10 tkr, typ weekend resa för vi tänkte ta vår drömresa till nästa år som förmodligen blir till en resort i Maldiverna..

• Yohanna och Anders

vi kommer att ha ca 100 gäster och har lagt budgeten på 100-150 000kr och då är allt inräknat men vi skall försöka få ned det så mycket som det går. vi får hjälp av våra föräldrar :)

• jompen

Vi har tänkt oss en budget för ca 30 000 (utan resa då vi inte vet när och var vi har råd och möjlighet att åka), då har vi knappa 90 att bjuda. Kanske ska tillägga att vi är ganska lyckligt lottade då vi i bekantskapskretsen har: fotograf, florist, sminkös, frisör och kock, så vi kommer undan gratis med allt utom blommor och mat som vi får till inköpspris. :)

• Flodis Hjärtat

Vi valde att inte ta med ringarna i budgeten för att de är ngt som finns kvar efteråt, dessutom va de så dyra så det kändes bättre så.

Vi räknande in allt i budgeten som är enbart för just bröllopsdagen, festen, maten bandet, inbjudningarna, sminket, håret osv. Engångs utgifter helt enkelt.

Men det var vårt sätt och alla gör det som passar dem.

• Semlorna

Vi har en budget på 15 000 men då är inte ringar eller resa inräknade i det. Vi blir 45-50 stycken

• Lillaplopp

Vi har en budget på ca 37 000 och då blir vi ca 20-25 st. Då är allt från brudklänning, ringar till bröllopsnatten på hotell inräknad. Bröllopsresa kommer vi inte göra just nu då vi inte vet vart vi vill åka.

Svar på tråden Vad ligger en budget på?