Inlägg från: Sara och Micke 2010 |Visa alla inlägg
  • Sara och Micke 2010

Vi kommer inte överens!

Som nygift säger jag bara..... kör på catering och trerätters! Du kommer att ha SÅ mycket att tänka på innan dagen så det sista Du vill göra är att stå och laga mat till alla personer.

Jag var på ett bröllop för ett tag sedan med buffé. Maten var supergod men det kändes inte så "lyxigt" utan som "skolbespisningskänsla". Köa med en tallrik, gå och sätta sig, hämta om. Det finns en logistisk aspekt av det också och det är att det springs mycket vilket är trist då det hålls tal och att man inte vet riktigt när själva buffén är över. Det skapar lite förvirring. Det här med att trerätters inte är så mycket mat och att man har mer att välja på när det är buffé. Det beror väl på vilken mat man väljer!!!!!  Sen så är det faktiskt så att ALLA kan inte gilla allt. Man kan inte tillfredställa alla gästers smaker för då skulle inte någon kunna ha bröllop. Ni väljer det Ni tycker om... det är ER dag!

Har Ni ekonomisk möjlighet så hyr in så många tjänster Ni bara kan, det är värt varenda krona! Du kommer att förstå vad jag menar..... :D

LYCKA TILL!

Svar på tråden Vi kommer inte överens!