Öppna eller inte öppna är frågan
MEN,
hur gör man? bankgiro? Pengar i kuvert? Tänker på att det finns väldigt gamla släktingar som inte alls vet hur man gör med internet, men är det verkligen försvarligt att låta massa tusenlappar ligga framme på en fest?
vad tycker ni om detta?
JAg är riktigt oroad över hur vi ska göra faktiskt.. Min sambo blev bestulen av 3000 kr en gång av en av sina närmsta vänner, ännu vet vi inte vem, men det fanns 4 st att välja mellan. Känns ganska jobbigt och man vill ju inte låta pengar ligga framme.
Så, hur ska ni göra!? kassaskåp?
Självklart ska det bli ngt med lås på då jag tyvärr inte litar på folk.
Man kan ju inte ha tiotusentals kronor liggandes på ett bord öppet för vem som helst att snatta:)
Kanske kan fixa ett litet minikassaskåp lånat av någon.. känns tryggare att förvara pengarna inuti lås och bom av ngt slag :)
det kan man såklart göra:D
för jag känner ändå att det är finare att ge lösa pengar, vet inte varför, men känns underligt att säga "sätt in på vårt bankkonto" .
tycker det är personligare att få i ett litet brev :)
Ingen av mina äldre släktingar gör det utan betalar på gammalt vis:)
Helt ärligt.. internet är uteslutet för halva släkten nästan :P hehe
skulle heller inte vilja hålla på och öppna ca 100 paket inför alla gäster som inte är intresserade mer än den minuten deras paket kommer på tur.
jag hade med tyckt det var ritkigt trist som gäst och jag tror absolut jag hade sprungit ut och rökt eller något annat under tiden istället för att sitta i timmar och se på när brudparet öppnar paket ;)
nej... då är det bättre att anordna en liten paketöppning dagen efter och att man typ bjuder på frkost till dom som vill komma.
Då är valet fritt..
MEN.. är det bara närmsta familjen och ett tiotal gäster så kan man ju för alldel öppna paketen, då tar det ju inte så lång tid.
att öppna ett paket tar ett par minuter - sen ska man öppna fint, studera paketet och gärna läsa upp kortet med. Anta att det i alla fall tar 2-3 minuter. och multiplicera det med antalet gäster. Låt oss säga att man har 100 gäster. Hur kul blir det då? ;) 200-300 minuter..
haha inte kul alls :D
haha.. men ändå känns det ju lite mer personligt och fint att lämna över ett kuvert med egen skriven text :) Så tänker jag.. men jag vet inte hur vi ska göra..
vi får tala om det, sambon och jag , så får vi se vad vi kommer fram till!
Men bröllopskonto, kan du inte berätta lite hur det fungerar ?
JAg vet egentligen inget om det gamla hederliga viset heller.. :P
Kanon :)
Ska läsa igenom detta en gång till med sambon sen.
klart att det är bättre att ha alternativ med:)
Men med tanke på inbjudningen, jag har funderat på hur man ska skriva,
jag är med om att man skriver att vi gärna vill ha ett bidrag till bröllopsresan men hur gör jag med kontonr och sånt?
Känns ju inte så fint att skriva det på själva inbjudningen, men det kanske man gör? Eller tänker du ha ett litet till kort där det står utförlig information?
Känns som om det blir för mycket information på inbjudningen annars :)
Spännadne att veta hur ni ska göra! Man vill ju alltid göra det som passar en bäst..
Det kan såklart vara bra med ett extrapapper där man kan skriva ner lite praktiska saker också!
Vi kommer nog ta efter er lite, så tusen tack!:)