• Västvind

Öppna eller inte öppna är frågan

Om man önskat sig pengar av olika slag tycker jag nog att det är tabu tex Olle och stina bidrog bara med 350:- och alla andra la 500

Tycker att om det är fler än 10st paket ska man skippa öppning då det nog kan få luften att gå ur de bästa festerna.

Vem orkar tex genomliga öppningen av 40paket?

• Västvind
    Emblas Mamma skrev 2010-10-16 11:54:59 följande:
    jo, det fattar ju jag med att man inte ska hålla på och ropa upp vem som gav vad, MEN, hur gör man? bankgiro? Pengar i kuvert? Tänker på att det finns väldigt gamla släktingar som inte alls vet hur man gör med internet, men är det verkligen försvarligt att låta massa tusenlappar ligga framme på en fest? vad tycker ni om detta? JAg är riktigt oroad över hur vi ska göra faktiskt.. Min sambo blev bestulen av 3000 kr en gång av en av sina närmsta vänner, ännu vet vi inte vem, men det fanns 4 st att välja mellan. Känns ganska jobbigt och man vill ju inte låta pengar ligga framme.   Så, hur ska ni göra!? kassaskåp?
    Kanske som en kista eller liknande med brevinkast och lås på?
  • Västvind
    Emblas Mamma skrev 2010-10-16 12:01:38 följande:
    tack för tips! Självklart ska det bli ngt med lås på då jag tyvärr inte litar på folk. Man kan ju inte ha tiotusentals kronor liggandes på ett bord öppet för vem som helst att snatta:) Kanske kan fixa ett litet minikassaskåp lånat av någon.. känns tryggare att förvara pengarna inuti lås och bom av ngt slag :)
    Köp en låsbar brevlåda och sätt fast den mot något och skriv "post till brudparet"
Svar på tråden Öppna eller inte öppna är frågan