• mmaddee

Vad heter ni i förnamn

Man ser bara en massa nicknamn så de hade varit kul att veta vad ni heter i förnamn på riktigt.

Jag heter Madeleine

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-21 13:22
    Just nu har vi föknade Personer här

Anette
    Diana
    Emma
    Emma
    Erika
    Eva
    Ida
    Ida
    Isa
    Jennie
    Linda
    Madeleine
    Madelene
    Mafalda
    Natalie
    Noormi
    Nova
    Pia
    Runi
    Simon
    Sofia
    Stina
    Susanna
    Ylva
  • Svar på tråden Vad heter ni i förnamn
  • Emblas Mamma
    mattiasFästmö skrev 2010-10-19 20:28:43 följande:
    Isa, efter någon medicinkvinna i bokserien grottbjörnens folk som tydligen var väldigt poppis förr. Dock stavade medicinkvinnan namnet 'Iza' men min mamma tyckte det lät för utländskt så det blev Isa med -s. Dock många som tror att det är ett smeknamn och jag brukar få förklara både en och två gånger att man faktiskt kan heta så ^^
    Du ser lite ut som en Isa!

Jättefint namn! Jag älskar lite ovanliga namn från böcker! Skulle inte banga att döpa mina barn till namn från sagan om isfolket eller liknande:)

Nu döper vi iställer efter fornnordisk mytologi där vi tycker namnen är underbara! om ni ser heter vår dotter Embla och det är jättesött:) Får se om vi får en Ask någon gång också.. haha.. eller En tjej till, kanske En Sol eller Idun då..

• Amor in aeternum
    Emblas Mamma skrev 2010-10-19 21:23:56 följande:
    Du ser lite ut som en Isa! Jättefint namn! Jag älskar lite ovanliga namn från böcker! Skulle inte banga att döpa mina barn till namn från sagan om isfolket eller liknande:) Nu döper vi iställer efter fornnordisk mytologi där vi tycker namnen är underbara! om ni ser heter vår dotter Embla och det är jättesött:) Får se om vi får en Ask någon gång också.. haha.. eller En tjej till, kanske En Sol eller Idun då..
    Jag bara älskar fornnordiska namn.. Embla är verkligen jättefint! Och sagan om isfolket Har inga barn själv men jag tycker att Sol är väldigt fint.

• Emblas Mamma
    Amor in aeternum skrev 2010-10-19 21:27:29 följande:
    Jag bara älskar fornnordiska namn.. Embla är verkligen jättefint! Och sagan om isfolket Har inga barn själv men jag tycker att Sol är väldigt fint.  
    Skönt att det är fler som håller med:)
    Annars finns det dom som tycker att det är oanständigt att döpa sina barn så! Att barnen skulle fara illa och bli mobbade. Men det tror jag absolut inte på! :)

haha.. Embla är ju ett rätt normalt namn ändå tycker jag.. låter inte så illa om man hör det första gången heller. Däremot finns det ju mycket värre namn om man nu ska se det till så..

ja, fornnordiska namn är vackert :)

• Ida F

Här är en Ida till.. Men det är väl ganska uppenbart

• Ida F
    Ida F skrev 2010-10-19 21:32:20 följande:
    Här är en Ida till.. Men det är väl ganska uppenbart
    Måst tillägga att jag hatade mitt namn fram tills gymnasiet. Var ensam om mitt namn hela min uppväxt. Det var jag och Emils lillasyster. Fick ofta höra " vart har du Emil då?" Gissa blev mitt svar...
  • mattiasFästmö

Emblas Mamma skrev 2010-10-19 21:23:56 följande:
    Du ser lite ut som en Isa! Jättefint namn! Jag älskar lite ovanliga namn från böcker! Skulle inte banga att döpa mina barn till namn från sagan om isfolket eller liknande:) Nu döper vi iställer efter fornnordisk mytologi där vi tycker namnen är underbara! om ni ser heter vår dotter Embla och det är jättesött:) Får se om vi får en Ask någon gång också.. haha.. eller En tjej till, kanske En Sol eller Idun då..

Tack! hihi. Åh jag älskar namnet Idun, om jag får en dotter någongång så skulle jag vilja döpa henne till det gillar även namnet Lin! har du läst sagan om valhalla triologin? om du gillar nordisk mytologi tänkte jag

• YET

Ylva heter jag o har alltid varit nöjd med mitt namn  =)

• cityalven

Mafalda heter jag och är döpt efter en argentinsk serie med samma namn.

Mafalda betyder liten kjol (vilket mina svenska föräldrar varhelt ovetandes om)

Svar på tråden Vad heter ni i förnamn