• mmaddee

Vad heter ni i förnamn

Man ser bara en massa nicknamn så de hade varit kul att veta vad ni heter i förnamn på riktigt.

Jag heter Madeleine

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-21 13:22
    Just nu har vi föknade Personer här

Anette
    Diana
    Emma
    Emma
    Erika
    Eva
    Ida
    Ida
    Isa
    Jennie
    Linda
    Madeleine
    Madelene
    Mafalda
    Natalie
    Noormi
    Nova
    Pia
    Runi
    Simon
    Sofia
    Stina
    Susanna
    Ylva
  • Svar på tråden Vad heter ni i förnamn
  • Emblas Mamma
    mattiasFästmö skrev 2010-10-19 21:35:14 följande:
      Tack! hihi. Åh jag älskar namnet Idun, om jag får en dotter någongång så skulle jag vilja döpa henne till det gillar även namnet Lin! har du läst sagan om valhalla triologin? om du gillar nordisk mytologi tänkte jag
    Nej jag tror inte jag läst det:) När jag var yngre läste jag någonting som hade med den fornnordiska mytologin att göra, det var bra men jag minns inte var det var:)

När jag var liten gick det även barnprogram om det :D

mattiasFästmö skrev 2010-10-19 21:35:14 följande:
      Tack! hihi. Åh jag älskar namnet Idun, om jag får en dotter någongång så skulle jag vilja döpa henne till det gillar även namnet Lin! har du läst sagan om valhalla triologin? om du gillar nordisk mytologi tänkte jag
    Nej jag tror inte jag läst det:) När jag var yngre läste jag någonting som hade med den fornnordiska mytologin att göra, det var bra men jag minns inte var det var:)

När jag var liten gick det även barnprogram om det :D

YET skrev 2010-10-19 22:52:08 följande:
    Ylva heter jag o har alltid varit nöjd med mitt namn  =)
    tycker det är ett vackert namn !:)
  • 1700tal

Vilka fina namn ni har , många av er. Isa, Embla m.m. Så vackert... Själv heter jag Sofia, rätt och slätt. Mina föräldrar vill döpa mig till Maja men där blev det tvärstopp från min mormor som bestämt hävdade att det var ett konamn och inget annat!

Om jag får döttrar ska de heta Vilda, Yrsa och Elsa (min farmors namn). Mina absoluta favoritnamn! Ville först döpa vår hund till Elsa men eftersom jag ville spara det till en ev dotter blev det Ebba till hundnamn istället.. Tur var nog det, farmor hade vänt sig i sin grav om hon hade fått en hund uppkallad efter sig - hon gillade inte djur!

• Karamellen

Jag heter Sofie. Inga konstigheter även om 90% av alla som inte känner mig tror att jag heter Sofia då de inte ser att det är ett e utan tror det är ett a där bak. 

Så jag går under namnen Sofie och/eller Sofia

• Karamellen

Ska kanske lägga till en lite "kul" grej - min blivande make heter Simon och hans efternamn börjar också på "S". Så vi blir alltså Simon och Sofie S-son typ.

När vi sen väntade barn ringde min kusin och sa "Visst inte döper ni ert barn till "Sigrid" om det blir en flicka, det namnet vill jag ge till mina barn!!"(Sigrid hette vår mormor)

Nejdå, sa jag det finns ingen risk! Inga mer S-namn. Kan ju inte heta S hela familjen! Det blev en Emma

• Kattpoet

Isa är ett svensk namn, har använt länge, en gammal vän, damen är på 80 nu heter Isa Snöfrid  efternamn.

På 70 talet dök flera  Isor upp,  jag visste om 3 i den skolan jag  gick.

Isa är också ett av de få flicknamnen jag  gillar  även om Isa nu börjar komma på pojkar eftersom det är en arabisk form av Jesus.

Själv heter jag Hanna och där jag föddes var det ovanligt så ovanligt att folk inte kunde stava till det, jag har fått förklara många gånger att jag inte heter Anna, Johanna eller Susanna.  Gissa vilka poppisnamnen var det år jag föddes?

Hanna är också ett  tysk och arabisk pojknamn,  jag har en semi släktning i Tyskland och han heter Hanna.

• YET

"Ville först döpa vår hund till Elsa men eftersom jag ville spara det"

1700tal - Jag vill oxå döpa våran hund till Elsa för jag tycker det e så vackert, men mina barn tyckte det lät som pölsa =( så då blev hunden en Alice istället.

• moonlightgirl

Karamellen skrev 2010-10-20 11:07:53 följande:
    Ska kanske lägga till en lite "kul" grej - min blivande make heter Simon och hans efternamn börjar också på "S". Så vi blir alltså Simon och Sofie S-son typ. När vi sen väntade barn ringde min kusin och sa "Visst inte döper ni ert barn till "Sigrid" om det blir en flicka, det namnet vill jag ge till mina barn!!"(Sigrid hette vår mormor) Nejdå, sa jag det finns ingen risk! Inga mer S-namn. Kan ju inte heta S hela familjen! Det blev en Emma

Annars är det ju ganska kul att fortsätta på S, min syster, hennes två barn och barnens pappa har alla 4 namn som börjar på S, sen har hennes barn och barnens pappa efternamn som också börjar på S men inte min syster.

Både jag och min sambo har P som första bokstav då jag heter Pia och han heter Patrik men vi kommer inte att ha P i vårat efternamn.  =)

• Cantaton

Jag är uppvuxen i en JJ-familj :) Pappa och hans tre syskon har förnamn på J, och jag och mina två syskon har förnamn på J, och vi har alla ett J-efternamn :)

Jag heter Jessica.

Karamellen skrev 2010-10-20 11:07:53 följande:
    Ska kanske lägga till en lite "kul" grej - min blivande make heter Simon och hans efternamn börjar också på "S". Så vi blir alltså Simon och Sofie S-son typ. När vi sen väntade barn ringde min kusin och sa "Visst inte döper ni ert barn till "Sigrid" om det blir en flicka, det namnet vill jag ge till mina barn!!"(Sigrid hette vår mormor) Nejdå, sa jag det finns ingen risk! Inga mer S-namn. Kan ju inte heta S hela familjen! Det blev en Emma

• Albertina83

Mitt är väl givet, Albertina. Är döpt efter en sång om en båt som reser runt i norden. För jag är svensk, norsk och finsk. Nu börjar jag tycka om namnet Albertina bättre men har inte varit så förtjust i det. Gillar att ha ett ovanligt namn, har även ett ovanligt efternamn. Mitt mellannamn är vanligt, det är Jenny. Men dom flesta tilltalar mig vid mitt smeknamn som är Abbe. Gillar namn som Zaga (min tax heter Zaga Lollita), Liv, Matilda( min katt heter Helga Matilda), Lukas, Wilde( min katt heter Wilde Nalle).

Svar på tråden Vad heter ni i förnamn