Augusti 2011 - del 2
Lagom av det mesta tycker jag
Nu har jag mixat klart vår bröllopsdans. :) Nu återstår bara för mig och sambon att koreografera detta spektakel...
Får väl se vad det blir av det... Kul hoppas vi. :)
Ni som köpt bubblor. Hur många räknar ni med? Räknar ni med en bubbelflaska/gäst?
Sakta men säkert arbetar vi oss fram i bröllopsplaneringen. Gubben är liiiite seg, tycker jag. Han förstår inte vad mycket det är o göra. :)
Idag var vi och provade hans frackskjorta.
Hämtade de otroligt vackra smycken som jag får låna av min blivande svärmor och lämnade in dem till guldsmeden som ska putsa upp dem.
Väntar sååå på alla Ebay-paket. Kostym till sonen, rosblad, underkjol, organzapåsar och dekorationsdiamanter.
Igår gjorde vi klart musiken till vår showdans. Kommer bli riktigt kul. Är det nåt han kan min karl så e det att dansa.
Ikväll blir det nya tag med festprogrammet.
Sen ska jag försöka hitta etiketter att sätta på organzapåsarna. De ska fungera som namnskyltar.
Klänningen är hämtad och hänger i sonens rum (i en klädgarderob så klart)
Hmm är det något mer? Känner mig lätt ostrukturerad nu faktiskt. Skulle behöva tips på en riktigt bra Att göra-lista.
Jo just det. Ska boka tid för naglarna.
På onsdag träffar vi prästen. Hoppas hoppas det kommer att kännas bra. Hon kändes lite tråkig på telefon om jag ska vara ärlig.
Skulle önska att min blivande bara kunde säga... Du nu måste vi fixa det här. Eller ska vi ta och åka och fixa det. Men hmmm det händer liksom inte.
Träffade ett par som ska gifta sig ungefär en månad efter oss. Den blivande brudgummen där var jätteengagerad och pratade löpare och bordsdekorationer... hmm Det gör inte min. :) Men han e go ändå.
Igår träffade vi prästen. Var orolig att vi inte skulle gilla henne. Hon lät lite seg på telefon, men wow vad nöjda vi är. Hon var kanon.
Både jag och min blivande blev lite blöta i ögonen när vi fick testbesvara "frågorna" Herregud hur ska detta gå i kyrkan?
Vi valde psalmer till vigseln. Vår program kommer se ut så här:
Ingångsmusik - Leksands brudmarsch
Psalm 200 (I denna ljuva sommartid)
Inledningsord
Bibelord
Solosång (Annars stod vi aldrig här, Daniel Lindström)
Frågorna
Bön över ringarna
Löftena
Tillkännagivandet
Solosång (Amazing, Lonestar)
Förbön
Vigseltal
Psalm 84 (Vi lyfter våra hjärtan)
Solosång och utgång (Everything, MIchael Bublé)
Vad tror ni om detta?
Helena brud 20 aug: Jag har mixat ihop följande låtar i Mixmeister till en mix på 5.25 min:
Johannes Kotschy - And that ´s why I love you
Ray Anthony – The Hokey Pokey
Aqua - Barbie Girl
Right said fred – I´m too sexy
Carola – Fångad av en stormvind
After Dark – När ni tar saken…
Rednex – Cotton Eye Joe
Grease – You´re the one that I want
Reel 2 Reel – I like to move it
Johannes Kotschy - And that´s why I love you
Har fått hem en massa Ebaypaket och väntar fler den här veckan :)
Sååå mycket som börjar falla på plats och som kommer att falla på plats de närmsta dagarna. Spännande.
Sonens kostym kom imorse och han var här och provade den. Den satt som en smäck och han kände sig såååå fin. Härligt :)