Aylas skrev 2011-05-25 17:39:11 följande:
det stämmer att biljetten och passet måste stämma överens
Fick lite bråttom och huvudbry... har fått erbjudande att jobba hela sommaren - 9 veckor, med chans till förlägning. gött att få en riktig inkomst efter tre år som student, att vara ledig tre veckor kring bröllopet var heller inga problem. Det är bara ett bekymmer, jobbet är 50 mil hemifrån. Funderar på hur det skulle gå med bröllopsplanering och vara ifrån varandra så länge. Alternativet är att jobba på hemmaplan 6 veckor, utan chans till förlängning :-/ Svåra beslut ikväll
Man klarar oftast mer än vad man tror säger jag som har haft distans med min blivande om vartannat. Han pluggade i Köpenhamn och jag var kvar i Göteborg. Men det fungerade.
Det mesta av planeringen kan man ju oftast göra var man än befinner sig. Men skulle ni kunna tänka er att flytta till den orten där du har fått jobberbjudande? Det spelar ju ingen roll om du får förlägning, men inte vill bo där/kan bo där med din blivande. Eller, så tänker jag. Jag vill gärna göra karriär, men jag hade följt med min man till månen om det var där han fick jobb och vi bäst förutsättningar och vice versa. Däremot vill jag inte flytta tillbaka till Malmö (menar inget illa, men pluggade där och jag trivs bättre här under korkeken i Götet) så jobb där hade inte varit aktuellt oavsett.
Hoppas det löser sig i alla fall :)