Augusti 2011 - del 2
Vår personal tar som tur vad med all alkohol ner till lokalen samma dag, för de har ändå hyrt en lastbil för att få ner maten i värmebussar.
Hej brudar, nu har jag gått på semester. :) Härligt.
Efter jobbet tog vi en tur till IKEA och inhandlade vaser, resterande lakan och lite annat till dukningen.
Blev så nyfiken på att se hur det skulle kunna se ut så jag testdukade.
Det ska vara tre röda rosor i vasen i kmitten, men hade inga rosor så det fick bli andra blommor... funderar på om man ska ha lite murgröna runt om skålen också. Sen ska det vara en lineduk under och linneservetter. Vad tycker ni annars? Jag tycker det blir bra :)
Jag kanske precis gjorde något helcrazy. Men jag ringde Skatteverket och annulerade min tänkta namnändring. Jag har inte skrivit något här om det, men min blivandes familj flippade ut igen i förra veckan. De skrev ett brev om hur kränkta de var och att de inte känner någon glädje med vårt bröllop längre. Detta kom som reaktion på när jag sa åt dem att det inte var okej att de gick och köpte massa saker utan att höra med oss först. Aja, skönt att veta vart de egentligen står.
Jag har haft den där gnagande känslan av att jag faktiskt inte vill byta efternamn enda sedan detta hände förra gången. Och att jag grät när vi skrev på papprena är kanske heller inte helt normalt. Så nu har jag gett mig själv lite mer respit till helt enkelt. Jag märkte att min blivande blev ledsen när jag berättade vad jag har gjort men han säger att han föstår. Så borde kanske inte ha "SnartFruSir" som nick längre då det lutar åt "SnartFruMenFörblirEkström" istället. :/
Kul att läsa om att så mycket börjar lösa er för er andra dock! :)
Jag har läst samma tidining :)
Varför det flippade ut? Ja du, jag vet inte riktigt. Men tyvärr så är min blivandes mamma en sådan som gör sig själv till offer. Världen kretsar bara runt henne och när jag då säger att "men vi skulle vilja göra så här på vårt bröllop istället", ja då är jag fruktansvärt otrevlig och förnedrande och kränker hennes känslor. Droppen kom när jag tackade nej till att ha 3 gelehallon i en tyllpåse, dekorerad med en pärla och en plastblomma, som gästgåva. Då hade hon redan köpt allt utan vår vetskap och blev jättearg. När jag sa att men varför gjorde du det? Jag trodde vi var överrens om att vi skulle prata med varandra innan vi gjorde något, då svarade hon att hon faktiskt var vuxen och kunde fatta sina egna beslut.
Vi har - enligt dem - inte tyckt att en enda sak de föreslagit varit bra och det är bara vi som bestämmer, och då vill de inte vara med och hjälpa till längre. Utan de vill bara komma som gäster på vårt bröllop. Men trots att vi är så fruktansvärda så älskar de oss ändå.
Igår skickade även min blivandes lillasyster på 20 år (som ska vara tärna) ett mail där hon bla beskrev hur snäll hon har varit som gått med på mitt klänningsval och frisyr, trots att det inte är hennes stil (allt har skett i samråd med henne). Hon sa också att hon ville sjunga på vårt bröllop och att det var hennes högsta dröm. MEN hon kände att min 13-åriga lillasyster inte spelade så bra piano att hon ville sjunga längre. Så därför backar hon ur innan det är "för sent och blir mer invecklat."
De har övat 1 gång på 1 år pga att hans syster inte tyckt det var nödvändigt innan. Trots att min lillasyster frågat vid ett flertal tillfällen. Min syster har gått hos pianofröken sedan hon var 5, men har aldrig kompat någon innan. Min syster sa till mig att hon egentligen inte vågade spela men att hon gjorde det för min skull.
Jag fattar inte att man kan vara så jävla ego som hans syster är. Fattar inte hon att min syster kommer bli skitledsen och aldrig vilja spela offentligt igen? Och för vem hade hon tänkt sjunga? För vår skull eller för sin egen? Kan tillägga att hon sökt till idol 2 ggr men inte kommit förbi juryn...
Jag vill inte ha henne som tärna längre, men om hon inte får va det så lär väl det få ännu mer konsekvenser i min blivandes familj än vad det redan har.