Augusti 2011 - del 2
För oss som gifter oss i augusti 2011.
Gamla tråden; www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3790478.html
För oss som gifter oss i augusti 2011.
Gamla tråden; www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3790478.html
Hej alla glada augustibrudar!
Ska gifta mig 13 augusti i år och hoppas jag får hoppa in i denna tråden. Vi hade tänkt ha ett litet intimt bröllop med de närmsta, men det verkar dra iväg ändå. De "närmsta" blir upp mot 50pers så det blir inte så där litet och mysigt som vi hade tänkt det från början... Men det blir nog bra ändå! Vi ska inte ha någon fest utan direkt efter vigseln, som är kl 13.30 i ett litet kapell, blir det mingel med mousserande och lite tilltugg med släkt och vänner. Efter det bär det av hem till oss med familjen, föräldrar och syskon med resp.
Var i väg igår med mamma och svägerska för att kolla klänningar, slutade med att jag beställde en! Fick lite panik eftersom jag hade tänkt köpa en kinaklänning och bara vill kollade vad jag passade i. Men jag har inte sett någon sån här klänning på nätet och kände att det blev lite stressigt. Buiksägaren sa att jag behövde bestämma mig igår eftersom hon hade stängt fram till onsdag och leverantören behövde beställa senast måndag för att hinna leverera.Vilken PANIK!!! Alla butiker behövde 3månader för att leverera, vilket jag inte hade en aning om... hur ska man ha det?
Så nu sitter jag här och försöker övertyga mig om att det blev rätt klänning. Hade fruktansvärd ångest igår kväll, men känner mig lugnare idag när jag kollat på bilderna igen.
Vet inte om jag ska visa min sambo klänningen eller om han ska få hållas på sträckbänken. Hur gör ni?
Hej.
Vi gifter oss också den 13 aug.
Jag hittade min klänning direkt och köpte den på blocket.
Jättevacker.
Sen har jag kollat på tusen tusen tals klänningar till och min står sig fortfarande.
I värsta fall kan du väl beställa en kina klänning om du hittar någon finare
Även vi gifter oss den 13 augusti kl 13.oo
Hittade precis som Bettina min klänning på Blocket,
den är helt underbar och nu längtar jag
mer än någonsin till den stora dagen!
Fyndade dessutom skor i helgen efter jag köpt klänningen.
Då vi har vitt/svart/guld-tema ville jag ha guldskor.
På Skopunkten hade de ett par guldpumps i en fyndlåda,
min storlek dessutom! Och kostade bara 49:-
Har ni inga bilder på er klänning? Jag har precis insett att jag skulle behöva hembyn, syut midjan lite på min klänning.. El på kjoldelen, den är tvådelad... Den går på men för att stänga den får jag knäppa den högt upp, och det känns lite obekvämt... Vet inte ens om det går at sy ut midjan på den.. Oc så måste jag korta släpet, det är ju för långt för att vara ens i närheten av smidigt..:) fint men otympligt.. Hm , nu surar jag, för ja vet inte hur jag laddar upp en bild från iPaden... Grrr...har ju klänningen sparad på den..ska se om ja kan ordna d på nått sätt...
Äh, och inte kan jag stava heller....
Har ingen bild på min klänning då jag inte vill att min
Hur gör man eg, min kjol är ju liksom draperad, nu är den ju nedknyckladr i klänningpåsen och blir ju rätt skrynklig, tänkte faktiskt lämna in den på kemtvätt i samband med att de syr om den, men sen då? Ha den fritt hängande? Köpa ångstrykjärn : D ?