Inlägg från: mape81 |Visa alla inlägg
  • mape81

Fickpengar, resecheck eller kort??

Cash eller inte beror oxå på var i Thailand ni åker... Var för snart två år sen på Koh Lanta, där var det cash som gällde då, tror inte ens jag lyckades hitta någon uttagsautomat... Resan innan (-01) var till Cha-Am, då hade vi med oss lite kontanter och resten i resecheckar... det var bara en massa krångel enligt mig... att lyckas hitta en bank på en mindre ort, som det var då, och sen ha koll på deras öppettider... nä, usch!

Till thailand säger jag definitivt kontanter... själv brukar jag ha med mig ett konto eller kreditkort som reserv. Se bara till att i förväg kolla med banken så att det inte går att ta pengar från andra konto än det som är direkt knutet till kortet...

En siffra jag hörde för ett tag sen är 250:- per person och dag om man tänkt sig en "vanlig" semester... själv vill jag kunna kosta på mig lite extra så jag brukar räkna 500:-/dag. Sen blev det lite extra till Thailand eftersom jag bestämt sen innan att jag ville dyka...

Summan av allt mitt dravell.... ta med kontanter och ett kort i reserv, lås in det ni inte behöver i en safetybox... och ha en härlig resa!!

Svar på tråden Fickpengar, resecheck eller kort??