Inlägg från: Emblas Mamma |Visa alla inlägg
  • Emblas Mamma

Bröllopsgåva -till bröllopsresan, skriver man det i inbjudningen?

fruruden skrev 2010-10-23 21:47:58 följande:
    nej det låter jättegirigt och ohyfsat tycker jag! det får man väl säga när folk frågar vad man önskar sig i så fall. tycker inte det är trevligt att skicka med önskelista och kontonummer i inbjudan. låter som ett krav då och bröllopspresenter ska väl ändå vara en frivillig gåva...
    det är verkligen inte girigt att önska sig pengar i alla fall.

Man ska få önsla vad man vill.

Men sen kan det självklart se lite sådär ut med kontonr på inbjudningskortet det håller jag med om!

Då blir man som gäst lite tvingad att lägga pengarna där och det vill man ju kanske inte.

Samtidigt är det ganska jobbigt att ha massa kontanter på festen eftersom man aldrig vet vad som kan hända.

Vi kommer göra så att vi kommer fixa ett kassaskåp av något slag, och vill folk ge oss pengar så blir vi jätteglada eftersom det är de enda vi önskar oss. Och samtidigt blir det inte så jobbigt att det ligger lösa kontanter i festlokalen eftersom vi låser in det på ett och samma ställe.

det är mitt tips till er! Och om folk nu så gärna vill sätta in pengar på ett konto är det bättre att det går lite via ryktesvägar och dom ringer er istället ;)

• Emblas Mamma
    Carrosell skrev 2010-10-24 09:17:23 följande:
    tycker den är bra :)
  • Emblas Mamma

Inte lätt för alla att önska sig presentkort.

Vi vet ännu inte vad vilket bolag vi ska resa med, det vet vi inte förrän efter bröllopet, så lagom då!

Dessutom har vi bara en putteliten resebyro i vår lilla "by" och tio mil till närmaste andra. Tror tredjedelen av våra släktingar som är ganska gamla inte ens har möjlighet att skaffa presentkort på så långt håll.

Så för vissa är presentkort helt uteslutet:)

• Emblas Mamma
    Vi2alltid skrev 2010-11-02 20:19:48 följande:
      önska er pengar då, men inte genom att sätta in pengar utan kontanter... skulle jag tycka
    nej det har jag heller aldrig tyck.

min personliga åsikt är att det är mycket finare att få ett kuvert med pengar. skulle aldrig vilja lägga ut ett konto. känns väldigt opersonligt.

Tänker skaffa ett kassaskåp till bröllopsdagen att förvara pengar i.

Svar på tråden Bröllopsgåva -till bröllopsresan, skriver man det i inbjudningen?