• Dejli

2 gäste bort =(

Jag förstår verkligen att du är besviken över att hon inte kan närvara, men hon verkar ju vara ärligt ledsen över att det är så här.

Jag hade, alla gånger, valt min sambo. Han är den viktigaste personen i mitt liv, och ibland kan man inte styra över allt. Du vet antagligen inte allt om dem, och det kan ju finnas fler saker som gör att hon väljer att prioritera bort ditt bröllop.

Jag tycker du ska ta ett prat med henne snart - typ imorgon - INNAN det går för lång tid och risken för att det blir konstig stämning mellan er ökar. Tala om för henne att du är väldigt ledsen över att hon inte kan närvara, men att du litar på att hon fattar det beslut som är bäst för henne. De kanske har en liten svacka i sitt förhållande och behöver detta för att hitta lite tillbaks till varandra igen?

Boka in en "bröllopslunch" eller liknande tills när hon kommit hem igen vettja, där du kan visa bilder och berätta om bröllopet och allt annat ni vill prata om... Om jag var din vän och jag var tvungen att prioritera på detta sätt så hade jag blivit väldigt ledsen och besviken om min vän inte förstod att jag var tvungen att välja, och att det inte alltid finns tillfredställande alternativ.

Svar på tråden 2 gäste bort =(