Inlägg från: Glamourama |Visa alla inlägg
  • Glamourama

Cystor

Hej!
    Ligger här hemma igen med en brusten cysta på vänster äggstock, och den här gången har vätskan inflammerat tarmen. Känns skit, rent ut sagt!
    De senaste 2 åren har jag haft otaliga brustna cystor, och ingen vet varför.
    I 6 månaders tid har jag haft allt tätare mellan cystorna(3 veckor mellan)och min kropp orkar inte hämta sig. Har ont, kräks och får humörsvägningar.
    Tänk om jag får en lagom till bröllopet!!:(
    Har nu börjat medicinera, i 3 månader men det gör ingen skillnad.
    Nu funderar de på gulkroppshormon eller östrogen. Har hört att östrogen är cancerframkallande, särskilt bröst. Men som min livskvalit ser ut nu funkar inget.
    Är det någon mer som har cystor så här ofta?
    Vad får ni för hjälp?
    Har inte PCO, då det finns effektiv behandling.
    Snälla, är det någon som har det lika dant svara, känner mig så ensam i det här!

• Svar på tråden Cystor
  • Glamourama

Nej, en form av cystor, med cancerhormon i. Men det är inte utvecklad cancer men kan bli.
    Är ju oxå rädd för att det ska bli svårt att få barn.
    Men läkarna kan inte ge mig några svar och de provar olika mediciner.

• Glamourama

Fick sämre vård på de privata klinikerna här i Stockholm än på sös. På privatklinikerna sa de bara: - Att jag var kvinna och fick stå ut!
    Har nu sökt till en privat i Västergötland, hon är den första som pratat om medicinering.
    På sös tycker de oxå medicinering är bra, men att min läkare i västergötland får skriva ut och bestämma vad.
    Är så trött på att jämt ha ont och blöda!
    Skönt att höra att det finns fler.

• Glamourama

Har ont i äggstockar och livmoder.
    Tyckte sös var fenomenala. Har aldrig blivit så bra omhändertagen.

Svar på tråden Cystor