Inlägg från: CherryKola |Visa alla inlägg
  • CherryKola

21 maj 2011 - del II

Hejsan.

Här är en till som gifter sig den 21a maj
    Känns som att vi ligger efter i planeringen, men jag tror nog allt kommer lösa sig tillslut :)

Kan inte i huvudet vad som är klart, men håller iaf den tidsplaneringen jag har på bloggen, har en månad på oss att fixa vigselplats enligt den listan och vi ska bara prata med museet som ligger intill och se om det är fritt fram eller om det är nån annan aktivitet där, annars ar jag/vi ingen aning om var vi ska vara

• CherryKola

Vi har inte ens kollat om det går att vara på den platsen vi vill. Men annars finns det en till plats precis på samma ställe (framför eller bakom gravhögar)

• CherryKola

Min fina festman pratade nyss med dom på Gamla Uppsala Museum och det gick finfint att gifta sig där ^_^ På marken utanför alltså... Men vi fick räkna med att bli utittade sa hon :)
    Försökte ringa och boka vigselförättare men det var ingen som svara så får testa igen imorn. Lite småstressad börjar jag faktiskt bli, igen... >_>

• CherryKola

Blommor är klart för mig, hittade en perfekt bild att utgå ifrån :) och idag skickade i korten :D Awesome! Nu är det på riktigt liksom! Iih! Ska ta tag i klänningen nån dag när det inte är så mycket plugg, lite smågrejer som ska fixar. Är supersugen på att börja med naglarna med, men ja... Skolan är lite ivägen just för tillfället >_>

• CherryKola

Det känns som att det mesta börjar falla på plats nu, lite underkläder kvar att köpa och jag ska testa allt tillsammans och se hur det ser ut. Eventuellt ska jag köpa ett par andra skor än de jag har nu.

Lite negativt, pappa och hans sambo tog på sig ansvaret för att boka porslin och de lyssnade inte på vad jag sa. Varför ta på sig ansvar/säga att man kan betala om man inte är villig att ta ansvaret/betala den summan det blir. Rätt irriterad på dem just nu men ska maila företaget och försöka lösa det hela. Antingen kompletera listan och betala det som saknas och byt ut det som är fel om något är fel eller så köper vi det som saknas.

Idag mailade jag även hon som är ansvarig för min verksamhetsförlagda utbildning för att försöka flytta på mina dagar jag har praktik då jag har praktik veckan innan bröllopet = osmidigt.

Hur går det för er andra? Det är nära nu! 

• CherryKola
    21maj skrev 2011-04-11 17:50:00 följande:
    MEN jag har ett jättestort problem.. skor... jag har ju en rätt enkel klänning, men vad ska jag ha för skor till den.. vill inte ha höga klackar på 10cm.. och tycker inte det passar heller:) nån som har en ide? Usch jag gillar inte ens köpa skor:)
    Jag kommer ha ballerinaskor :) Kommer gifta oss ute på en gräsmatta så klackar funkar inte alls!

Som Millemoj skrev, kolla skobutikerna nu inför studenten :)
  • CherryKola

Ååh, jag känner stressen komma krypande! Vi har inte ens träffat vigselförättaren än. Och vi har ingen aning om hur vi vill att vår vigsel ska vara.. Ingen av oss har nån erfarenhet av bröllop! Fy vad svårt! Nån som har tips? :)

Fick dessutom för mig att vi behöver servettringar.

Så nu ska jag göra 60 sånna (har 10 klara och spetsen på, på alla, så 50 kvar att göra klart!) och hinna med allt plugg och vfu. Inte hittar jag några bra trosor heller, dåligt med vita spetstrosor som inte är string >_>

Sry för babbel, men behöver liksom avreagera mig lite ^_^

Svar på tråden 21 maj 2011 - del II