Inlägg från: Millemoj |Visa alla inlägg
  • Millemoj

21 maj 2011 - del II

Hittade denna tråden precis!

Roligt på något sätt att läsa om andra som ska gifta sig samma datum... Har väl kommit en bra bit i planeringen, tycker jag. Klänning och brudens tillbehör fixade, vigselförättare, plats för festen och inbjuningskort väntar bara på att bli utskickade. Har mannens kläder kvar att fixa (genomtänkta men ej införskaffade), inköp av mat och dryck och en del kvar att fixa till dukningen/temat.

Sen får vi väl öva lite på dansen också - kommer i alla fall att bli med en twist på slutet!

• Millemoj

Imorgon är det dags att åka ut till Österlen för att prata tårta i Gärsnäs! Sen är det inte så farligt mycket kvar... Inbjudningar skickas ut i början på nästa vecka och så ska det inhandlas lite till dukningen/dekorationer!

• Millemoj

Ska iväg idag och köpa bordsdekorationer, leta snygga servetter i rätt färgtema, dekorationer till partytältet och säkert en hel del annat "onödigt" kommer att inhandlas!

Kul är det!!!

• Millemoj

Skickade ut inbjudningarna igår! Ska bli riktigt spännande och se/höra folks reaktioner...

• Millemoj

Fixade med ändringarna på klänningen igår, blev ganska billigt, bara 800.- Helt klart en positiv överraskning! Idag blir det att inhandla vita dukar och fiberduk till festen!

Fick också ett oväntat besked från min blivandes föräldrar - de vill bidra med pengar till bröllopet! Inget man räknat med eller budgeterat för så nu kanske vi kan ta en extra lyxig bröllopsresa till sommaren!

• Millemoj
    21maj skrev 2011-03-08 09:08:49 följande:
    Var igår hos hos sambons väns nya blombutik;) ja nu är blommorna beställda. Det blev massa vita rosor med några stark mörklila blommor som jag inte kommer ihåg namnet på. men vad läcker den va...Det känns så bra att så mycket är klart:)
    Visst är det skönt när det börjar flyta på och man kan bock av saker på to do listan! Ska ringa runt till florister på Österlen imorgon för att kolla priser på vita kallor som jag tänkte ha som brudbukett... Om de är svindyra tänker jag beställa en "lyx" bukett med vita kallor från euroflorist.se som då levereras på bröllopsdagen :)
  • Millemoj
    Niini skrev 2011-03-12 13:26:13 följande:
    Vi har köpt ringarna idag! :)

maj2011.blogspot.com/2011/03/funnen.html
    Vad kul! Blir verkligen " verkligt" när man får se dem att man ska gifta sig!

Hämtade min klänning igår efter att ändringarna blivit fixade - blev verkligen helnöjd! Provade just hela brudklädseln med smycken, smink och håret fixat som det ska vara på Dagen! Så himla kul att se hur resultatet blev när allt var på plats!

Nu vill man bara att det ska bli den 21 maj!
  • Millemoj
    21maj skrev 2011-03-23 21:48:21 följande:
    Klänningen satt som smäckTyst fast gjorde lite ändringar iaf, så den blev mer min.
    Ja nu är det inte lång tid kvar.. vad säger ni? har ni fixat allt än? Jag är nog klar med allt nu.. tror jag...alltså det går bara runt i huvudet på en.. klart som sjutton att jag kommer hitta på massa mer saker, som jag glömt, men nu känns det bra iafOskyldig
    Vad skönt att det blev bra!

ja, känner mig hyfsat nöjd med planeringen hittills - flyter på rätt bra faktiskt! Har en del att fixa:

Mannens kostym ska inhandlas (har väst, slips, skor, manchettknappar osv redan). Ska ut och handlas nu när lönen kommer...Skrattande
    Åka till Köpenham och handla dryck nu i april
    Dubbelkolla med florist hur det blir med kallorna
    Skriva en detaljerad inköpslista för maten - en del beställer vi från en restauranggrossist
    Skriva ett tjatigt mail till partytältnissarna och påminna dem om bokningen, hahaFlört

dyker alldeles säkert upp nåt mer!
  • Millemoj

Ja, det känns verkligen att det börjar närma sig nu... Allt går väl hyfsat bra- har ett diskbråck som tar en del av min energi - men fick gjort så mycket innan så att nu är det inte något kvar knappt... Kände ju på mig att jag skulle bli sämre så gjorde så mycket jag kunde innan...

Var och handlade drycken i Köpenhamn i helgen så nu är det fixat. Inhandlat allt, tror jag... Bara maten då, kontakta konditorn, floristen och tältnissarna igen för att fixa med det sista där.

Sen ska vi träffa vigselförättaren den 7 eller 8 maj och gå igenom vigseln.

• Millemoj
    21maj skrev 2011-04-11 17:50:00 följande:
    Här är det mesta klart.. ska väl handla in lite smått och gott nästa vecka.. Får ta det lite försiktigt,så inte värken slår till... för då blir det inget gjort:)
    MEN jag har ett jättestort problem.. skor... jag har ju en rätt enkel klänning, men vad ska jag ha för skor till den.. vill inte ha höga klackar på 10cm.. och tycker inte det passar heller:) nån som har en ide? Usch jag gillar inte ens köpa skor:)
    Maten är beställd och allt annat med så nu väntar jag på dagen D
    Usch då - en till med värk i kroppen? Ta det försiktigt ja - måste man göra, annars blir bröllopsplaneringen och det kommande bröllopet inte ett roligt minne utan ett minne fyllt av ont...

Kolla in skobutikerna nu - massor med vårfina skor och skor för studenten början väl också komma nu. Annars kolla lite på nätet, brandos, nelly, have2have och liknande sidor.

Jag fick mina skor i priset till klänningen - ett par jättesköna och fina skor från Rainbow club. Liten klack, verkligen sköna att gå i och stilrena till en enklare modell av klänning.

• Millemoj

Då var det bara 1 månad kvar brudar!!

Börjar faktiskt kännas lite pirrigt nu, tycker jag... Ska träffa vigselförrättaren om två veckor och då även passa på att prata med konditoriet om tårtan igen. Sen är det ju inget kvar att göra förrän det är dags att handla maten och duka inför festen och sånt! skönt på ett sätt men nu börjar det kännas att det inte är mycket tid kvar.

• Millemoj
    AnnaHjärtaChristian skrev 2011-04-23 23:04:17 följande:

Såg att ni är ett gäng som gifter er den 21 maj. Även jag gifter mig då.
    Det är inte alls långt kvar nu. Varje dag är de något man planerar eller köper in.
    Hela tiden tänker på bröllopet tycker jag.

Ja, känner igen mig i det. Jag är dessutom sjkukskriven så har hur mycket tid som helst på mig att tänka på bröllopet (på gott och ont).
  • Millemoj
    Niini skrev 2011-05-02 13:26:07 följande:
    Provkamning och -sminkning kan nu kryssas av vår lista. Efter lite "meningskiljaktigheter" så blev det till sist mycket bra. Kommer vara sååå fin om 19 dar! (om man får lov o skryta lite Flört)
    Klart man får!!! Min blivande provade nyligen hela sin outfit (visserligen jag som valt ut men blev ändå överraskad av att se allt ihop).

Så snygg han blev!!!! Wow säger jag bara - blev alldeles nyförälskad igen! Sen är jag supernöjd med min klänning och allt där till också - känns skönt!
  • Millemoj

Hej alla 21 maj brudar!

Vill bara skicka ett stort grattis till alla er nyblivna fruar och även makar! Hoppas att ni hade en lika underbar bröllopsdag som jag och min man hade...(vad skönt att kunna kalla honom det!!!)

och fint väder fick vi ju också - som beställt!

Svar på tråden 21 maj 2011 - del II