• 21maj

21 maj 2011 - del II

Jag har hunnit med en hel del känns det som.. håller mitt tidsschema..

all dekoration-klart

tårtan som jag hade tänkt göra själv men inser att det inte hinns med är beställd

klänningen- klar

transport -klart

håret och smink hoppas jag är klart (usch jag e så velig när det kommer till sminket.. vill själv men är jag stadig på handen den dagen... tror inte det)

sett ut ring men inte beställt än

bordsplaceringskorten- klara

inbjudningskorten för 3-dje gången- klara (har ju massa nu asg)

köpt en korsett som kommer i veckan

buffen är väl genomtänkt och klar i huvudet

ska beställa en sån där wedding cloak på ebay ifall det blir regn. tycker dom e lite fräcka..

vårat följe är klart och även våran toastmadame.

väntar med blommor och hans kläder tills feb.

har ju 8 barn som ska ha julklappar och ett litet barnbarn som vill ha massor:)

tänk att detta kunde vara så kul. jag som aldrig skulle gifta mig:)

• 21maj

Just nu är jag nog inne i en fas och struntar i bröllopet:) får ju inget gjort mer ändå.. får ta tag idet igen efter nyår och hoppas på mer insiration då.:) Nu är det ju jul och det är den mest hysteriska tiden på året. Guuud vad det är mycket att göra. Fixa maten, julklapparna, städa skicka ungar till skolan osv.... Hoppas jag får gjort det sista nu till helgen så jag får andas lite innan allt annat stök ska sätta igång...

Har ni hittat några fina ringar ännu? jag har det då inte... men det är ju några månder kvar så det är nog lungt:)

• 21maj

Vi gjorde så förra året med julklapparna.. så smidigt. vettesjutton varför vi inte gjort så i år...  irriterad på mig själv... och tänk om man bara kunde skita i allt trist bara för en dag:) jo jag vet att det kommer på resan men innan dess:))) aja bara att bita ihop..
    jag måste vara extrem kräsen när det kommer till ringarna.. har ju lyckats med allt det andra och är supernöjd men ringarna, nä...

• 21maj

Och nu är det bara 5 månader kvar:)

• 21maj

så där nu har jag köpt ringen. äntligen... Blev en ganska enkel, men passade min sarek ring... provat så många men inte passat mig eller varit fin tillsammans med forlovningsringen...

• 21maj

Dom va fina där.. men jag ska inte ha nått sånt där i håret..
    Men iaf.. idag har jag bestämt att jag ska skicka ut inbjudan.. en del av våra vänner som inget vet börjar prata om semester och sånt där.. i maj... så jag tänkte sätta stopp för deras planer direkt:) och inrikta dom på mina planer:) ego? oja:)
    hur långt har ni andra kommit?
    jag e klar med det mesta.. blommor e beställda, ringen är köpt, ja allt utom maten i princip...

• 21maj

Här är det oxå relativt lungt.. hinner inte med riktigt.. håller på med tårtor till andra så mitt egna får stå tillbaka lite:)

• 21maj

Nu är det bara 3 månader kvar. Det går fort nu. Här blev det lite ändringar. Hittade en annan klänning som kändes mer "jag" så den köpte jag:) Och sen är jag ju inte så ung så detta blir nog bättre. Har fått det mesta klart, förut mat, men har börjat beställa för buffe.. Även tårta är beställd och vi har valt en trevåningstårta. Ska sätta mig och sy stolsöverdrag nu i veckan. fick låna en stol så det blir rätt mått. Har beställt lila tyllrullar så jag kan göra dubbelrosetter runt stolarna. kommer nog bli fint.
    Blommorna kommer jag beställa i mars då min sambos vän öppnar en ny blombutik här... Inbjudningskorten är ivägskickade och dom flesta har redan svarat och tackat ja. Så i princip är det klart  nu och det är bara att invänta att det ska bli 21 Maj
    Hur går det för er andra?

• 21maj

Nu har jag fixat en symaskin så jag håller på att sy stolsöverdrag i mängder.. Lite kul, med tanke på att jag aldrig sytt innan:)

Svar på tråden 21 maj 2011 - del II