Inlägg från: cindy1 |Visa alla inlägg
  • cindy1

21 maj 2011 - del II

Vad roligt att denna tråden har tagit fart igen. Jag ska oxå gifta mig 21/5. Alla kläder är klara utom min dotters som min mamma ska sy nu mars. Sen är det bara skor kvar. Musiken är DJ. Bussen är bokad från kyrkan till festlokaeln. maten är bestämd, Har en restaurang som fixar ne två-rätters middag sen en bekant som bakar tårtan. Vår skjuts är klar sen länge hela dagen, fotograf har vi en bakant som är under hela dagen och en stund på festen. Brudbukett och blommor är beställda. Hindersprövning och talet med prästen är klart. Ska bara prata med kantorn och vaktmästaren om musik och blommorna i kyrkan. Sen blir det en resa till Tyskland för att inhandla allt vin, sprit, snacks m.m.

• cindy1

Hej på er alla 21 majare.
    Ja nu är det 3,5 v kvar. Ska träffa våra värdpar i helgen och boka sånger, tider m.m för den stora dagen.
    Alla kläder , skor till mig  är införskaffade i förra veckan. Men min man och 2 söner och dottern ska köpa skor . Har provdukat, köpt ljus, servetter, blomvaser, knoppalakan, tyllband till stolarna. Vin&sprit i Tyskland ska bara beställa lite mer på bolaget som inte fanns i Tyskland. Blommor och buketter är beställda. Ringarna ska vi prova en sista gång på måndag. Vigselprogrammet är klart idag, placeringskorten håller jag på att skriva nu. Har lackat mina runda rosa placeringskortshållare som jag gjorde i trolldeg. Blev jättefina.

• cindy1

allt går bara bra. Nu rä det 1,5 v kvar. Var i kyrkan igår och kollade lite mer med blomvaser m.m.. har extrakollat med kantor, solist, restaurangen som fixar maten. Ska åka till festlokalen i kväll och kolla en extra gång. sen känns det klart faktiskt. Klänningen lämnade jag in i veckan för strykning. Blev möhippa och svensexa förra lördaegn. som avslutades med att alla träffades i gemensam lokal. Jättekul.

Svar på tråden 21 maj 2011 - del II