• 21maj

21 maj 2011 - del II

CherryKola skrev 2011-03-02 21:21:58 följande:
    Idag beställde vi ringen ^_^
    Härligt att få det gjort..
  • 21maj

Jag köpte en ny klänning. Tycker det blev lite mycke klänning för mig, så nu e det den eviga väntan igen... Har tänkt på en sak.. Är det verkligen bra att börja 1 år innan man ska gifta sig:) jag har bytt inbjudningskort 3 ggr , till slut skickat iväg det tredje.. bytt klänning, velat fram och tillbaka på massa saker.. om man inte hade haft så gott om tid, så hade man nog varit nöjd med det första valet:) iaf så har jag en del av maten kvar och skorna.. Fast skorna väntar jag med tills klänningen kommer:)

• 21maj

Var igår hos hos sambons väns nya blombutik;) ja nu är blommorna beställda. Det blev massa vita rosor med några stark mörklila blommor som jag inte kommer ihåg namnet på. men vad läcker den va...Det känns så bra att så mycket är klart:)

• 21maj

Idag är jag spänd av förväntan. Min klänning nr 2 kommer idag och den måste bara sitta bra:) hoppas hoppas:)

• 21maj

Klänningen satt som smäckTyst fast gjorde lite ändringar iaf, så den blev mer min.
    Ja nu är det inte lång tid kvar.. vad säger ni? har ni fixat allt än? Jag är nog klar med allt nu.. tror jag...alltså det går bara runt i huvudet på en.. klart som sjutton att jag kommer hitta på massa mer saker, som jag glömt, men nu känns det bra iafOskyldig

• 21maj

Här är det mesta klart.. ska väl handla in lite smått och gott nästa vecka.. Får ta det lite försiktigt,så inte värken slår till... för då blir det inget gjort:)
    MEN jag har ett jättestort problem.. skor... jag har ju en rätt enkel klänning, men vad ska jag ha för skor till den.. vill inte ha höga klackar på 10cm.. och tycker inte det passar heller:) nån som har en ide? Usch jag gillar inte ens köpa skor:)
    Maten är beställd och allt annat med så nu väntar jag på dagen D

• 21maj

Jag hittade faktiskt skor på have2have:) jag är ju sandalmänniska så det fanns med en lite klack. Och var väldigt glad för att dom inte va just vita:) utan Lavendel blev det! Perfekt.. då var det oxå avbockat från listan.. Dags att göra lite mmf och frysa in till tårtan.
    Tack så jätte mycket för hjälpen/infon...

• 21maj

Väldans tyst i våran tråd:)
    Ja nu känns det att det är nära.. Har bakat min största tårtbotten någonsin igår och resten idag:) Känns bra att dom är klara, eftersom jag fått för mig att göra våran tårta själv iaf... 3 vånings blir det, iaf hoppas jag det:)
    Så just nu är allt lungt..allt är klart, men det sätter igång den 19 då vi får lokalen...Då är man lycklig för man har många barn som grejjar för en.. Och det ska bli sååååå roligt...

• 21maj
    Salat skrev 2011-04-23 22:05:57 följande:
    När skall du ta på dig klänning nr 2?
    Hahaha det gjorde jag ju direkt den kom:) och den satt perfekt. fast jag ändrade lite på den så jag är supernöjd nu..
  • 21maj

Är från gbg från början men flyttade till Lilla Edet -04.

• 21maj

Visst är det skönt att bocka av :)
    Igår ringde våran präst.. Han ska vara pappaledig när vi ska gifta oss..Men han ville så gärna viga oss så han gör det ändå:) underbara prästen.. Han frågade om vi var nervösa.. nja sa sambon.. inte jag men hon är en riktig bridezilla!!! VA, jag som e cool lugn. Tycker iaf jag ...hehe... Ska träffa honom den 9 maj och det ska bli spännande..

• 21maj
    Salat skrev 2011-05-01 00:34:34 följande:
    Sorry, jag var lite oklar där, jag menar när skall du byta till den andra klänningen på kvällen på bröllopsdagen? Direkt efter vigseln, innan middagen eller innan valsen?Solig
    Jag kommer bara ha den här klänningen.. Den andra är inte kvar här längre. Sålde den till någon här på BT. Och någon vals blir det INTE Cool
    Eftersom klänningen är så enkel, så blir det att ha kvar den hela dagen på mig..
  • 21maj

Och nu är det bara 2 veckor kvar till vi säger JA...Jag har gjort rosor till bröllopstårtan och det tog lång tid...
    Denna vecka som kommer nu ska jag bara strunta i bröllop och bara lata mig i solen, innan kaoset sätter igång:) Men konstigt nog så blir jag bara lugnare för varje dag som det närmar sig.. Sambon är cool lugn och det irriterar mig lite Cool Barnen är förväntningsfulla och säger att jag är en bridezilla???
    Jo i veckan ska ena grabben prova kläder.. han har ju gått ner 45 kg på 6 månader så det kommer bli en snygging.. Sen är allt  (nästan) KLART...Underbart...

Hur går det för er?

• 21maj

Men jisses vilken dag du hade... Stackars dig..

Vi hade en helt underbar dag. Våra chafförer kom och hämtade oss här hemma och bilen var pimpad ordentligt:)  Fick wiskey att lugna nerverna med och allt var helt bara sååå....  Väl framme i kyrkan så stod tärna och marschalken där.. och mitt älskade barnbarn (Ronja är 4 år) som ville hålla oss i handen när vi gick in.. Hon var mer modig än mig:) Men jag var inte så jätte nervös just då.. Men jäklar vad fort det ändrades sig när dörrarna öppnade och

n satte igång.. då ville jag bara springa därifrån. Men Ronja tittade på mig och tog hårdare tag i handen och gick...bara att gå med typ:) Sen i kyrkan var det helt underbart.. Jag grät bara när solosångerna kom igång. så vackert.. ryser ännu när jag tänker på det...

sen iväg för fotografering. Vi hade valt en fin plats vid älven som vi båda gillar. Chaffören korkar upp champange och ville gratta oss på sitt vis.. Älskar våra chaffisar:)

Sen gick allt hur bra som helst.  Jag är ju ett kontrollfreak, men denna dagen släppte jag allt sånt.. Men vad vi inte visste var att min dotter skulle hålla tal under midagen. Hon hade inte nämt det och det var ett riktigt vackert tal.. inte ett öga var torrt..Svärmor gråter floder och min tärna lika så.. Jag och min man ska vi inte prata om.. Sen efteråt fick vi talet på papper och, ja jag gråter när jag läser det.:)
    Jag är så lycklig idag att jag gifte mig..Tänk att jag vägrade göra det i alla år... Och vilken känsla det är att se sin man så lycklig hela tiden. Han går omkring med ett litet fånigt leende hela tiden ochj kallar mig nu för tiden bara frugan:)
    Vad jag ville säga är att vilken underbar dag vi hade...
  • 21maj

konstigt det blev men jaja det funkar väl så oxå:)

Svar på tråden 21 maj 2011 - del II