muggles skrev 2011-02-06 20:41:43 följande:
Hattis: "skönt" med lite mer illamående, hoppas det håller sig så där lite lagom...
Sweet: wow bra jobbat! Vi har absolut inte den frekvensen som Oms och mer sällan nu än innan grav pga underlivsproblemen, men man ska inte jämföra sig med andras frekvens. Det viktigaste för förhållandet tror jag ändå är att man har kroppskontakten kvar; kramar, pussar, närhet, ömhet och att stötta och lyssna på varandra. Har man det kvar, så är det nära till att ha bra sex. Börjar man däremot leva parallella liv där man knappt tar på varandra så är steget så mkt längre...
helt rätt Mugglan, närhet o ömhet är ju a och o i detta. Jag VET att i mitt o makens fall så skulle vi aldrig få till det så "ofta" om det inte var för att vi är så pass fysiska med varandra i vardagen. vi lägger oss också samtidigt, extremt sällan har vi olika tider och då påverkas vi direkt av det. vi delar som sagt täcke (Ett vanligt täcke, inget stortäcke) och vi rör vid varandra väldigt mkt.
En annan sak som slog mig efter alla våra utlägg om alt här inne - jag hoppas verkligen att ingen jämför sig med ngn annan här inne till den grad att man mår dåligt av det! oavsett vad det gäller så är vi alla här inne olika individer och har olika referensramar, erfarenheter, mål o förutsättningar. Jag har många vänner som lever ett tusen gånger mer intressant och händelserikt och problemfritt liv i mina ögon och visst kan jag när jag själv känner mig fet ful o dum bli lite avis på dem ibland, men oftast är jag sjukt nöjd med den jag är och vad jag har o har åstadkommit i livet trots att det inte är mkt i deras ögon.
så,om du just nu är avis på de som har ett bra sexliv, snygg våning, bra utbildning, hög inkomst, friska barn, intressanta jobb etc etc så är det säker ngn som är avis på dig med för ngt som du kankse inte värdesätter lika högt
många av mina vänner är t ex avis på mig som sköter det här med planering, logistik etc till synes mkt bra o enkelt medan jag kan vara avis på dem som inte behöver fixa med allt detta för att iöht orka med dagarna (jag har kontrollbehov samt älskar listor statistik, scheman o kalendrar nästan sjukligt om ni frågar mig men utan dessa hjälpmedel så får jag inget gjort, så enkel är jag)
Igår bakade jag en vitchoklad kladdkaka som var gudasänd... herregud så god! den har varit med i halv åtta hos mig och är nu en rexeptfavorit i de svenska hushållen. imorn innebär det att det blir träning - om jag någonsin ska få några fler barn är det viktnedgång som gäller. punkt.
nu ska vi krypa upp i soffan o se på en komedi som maken har hyrt, han har precis dukat fram the och toast så det känns som om detta ska prioriteras framför BT-tid