• FruCicci

Välkomna till Tivoli Empatia!

fru AM skrev 2011-01-05 10:59:18 följande:
    Inte bråkar ... men har åsikter och håller på och krånglar till det. JAg trodde vi skulle hyra hus på Gotland i tre veckor och hade uthyraren i luren ... Men så börjar maken fega ur och tror att barnen kommer ha tråkigt och klättra på väggarna. Så nu tänker jag (vi?) snarare två veckors charter till medelhavet med förhoppningsvis andra barn att leka med ...? Maken vill nog allra helst hyra hus tillsammans med några andra familjer som förra sommaren men det är lite meckigt attt få ihop alla viljor tycker jag ...

Lappis: varför åker du inte till fjällen då maken är i BArcelona? 
    Det tycker jag låter kanon, vilket som... hur med andra eller chater till medelhavet!
    Åkt till Kroatien, så plockar vi upp er och tar er till vår lilla by någon av dagarna ni är där
    Jag har massa broschyrer hemma på vår by, så maken din o du kan få se, så det är intressant alls

Man kan hyra hus där med, så det så....om det inte blir chater, men det finns inte pool där så kanske inget för er....
  • FruCicci

Här blir det semester i Kroatien i ca 10-14 dagar, vi hyr hus alt lägenhet. Jag ska försöka fixa det nu, för jag vill ha AC, det hade vi inte förra året när jag bokade veckan innan vi drog.
    Vi betalade för en lägenhet ca 300 meter från havet, 47 euro för alla 4 per natt. Det är faktiskt skit billigt! Då hade vi 3 rum och kök och balkonger och terass och trädgård för barnen att spela boll och sen 2 badrum, fast standarden är ju inte som på ett 5 stjärnigt hotell, men det bryr jag mig inte om för vi är ju inte där mer än när vi tar lilla drinken innan middagen och sen när vi ska sova typ....
    Jag lagar ingen mat, vi äter alla måltider ute (det är hyfsade priser och ett glas vin 7 kronor, och det är gott trots att det är ful vin).

Sen ska vi till Grekland (bröllop och vet inte om jag pallar ta med barnen), det ska bli kanon kul! Har inte varit där!

Sen blir det landet i skärgården och mina föräldrars bauta hus ett tag och eventuellt Gotland ett par dagar, vi har Skorpans gudföräldrar där, så vi tänkte ta en sväng om vi får ihop det Sen har jag några mammadagar så jag ska ligga i tessinparken och bada i fontänen med barnen hemma i sthlm lite med, gå på grönan och skansen och bara vara ledig hemma

Inte illa!

HEJ NENNE, vad skönt det låter med alla vilopauser med pricken

hej Oupsie, trist att du har haft en så jobbig graviditet

• FruCicci

Lappis, varför kan du inte åka själv till Fjällen då!??
    Med en kompis eller så?
    Eller vill du helst att maken ska vara med?

Vi funderar på att sticka till Frankrike med barnen nu i vinter, men jag vet inte om jag har lust att slänga pengar på det, vi kanske ska lägga det på en längre solsemester. Vi tittade på flyg till Dubai i går, och det var helt ok priser för hela familjen, så det lutar lite åt det i februari....

• FruCicci

Am, vi åker 2 veckor efter midsommar, eftersom Victor fyller 4 vid midsommar!
    Vi brukar åka på midsommardagen och fira midsommar hemma....

Innan ni bokar så måste jag bara visa er vårt place, det kostar absolut inga 45 000 för 5 personer, du kan nog mer än halvera det!

• FruCicci

Am, jag rekommenderar att ni tittar på Pula, en jätte vacker stad, med amfiteatrar och mycket sevärt. Det ligger ca 1h med bil från vårt ställe, kanske en kvart med Där har ni det mesta. Fast jag vet ju inget om priserna där förstås... men det är iaf inte så hiskligt dyrt.
    Grejen med Pula är att de har direkt flyg dit med Norweigian! Smidigt och billigt!

• FruCicci

Kollade på skoj AM, 3 vuxna och 2 barn (2 veckor) med flyg ner 29/6 skulle kosta 11669 kronor
    Sen i och för sig boende för minst 10 000 kronor 2 veckor....men det är iaf hälften av 45 000 papp

• FruCicci
    snaily skrev 2011-01-05 11:57:26 följande:
    Å - snart börjar Solsidan igen på TV!
    JAAAAAAAAAAAAAAAAAA det är så bra!!!!!

hej Snaily! Hur är det med lilla Yngla idag?
  • FruCicci

Jobbigt att hon är så ledsen lilla Yngla, men det kommer säkert gå över inom kort! Synd om alla i lilla familjen och jag förstår att du känner dig lit eövergiven!
    Min man stoppade öronproppar i öronen och jag blev vansinnig för det.... även att jag vet att han gjorde det för att kunna sova, men det kändes som jag var helt ensam i allt. Då hade jag ju Victor som vaknade varannan timme på nätterna och däremellan amma var 3e timme ....- hua -

• FruCicci

Oupsie, ja det är lite halvbestämt men inte bokat. Jag bokar aldrig någonting, jag bara åker....

Vi bilar genom europa ner till kroatien med barnen, det har vi gjort i alla tider, så det ända jag brukar fixa är boende på orten, det ska jag iofs göra i tid i år, för att få ett riktigt bra ställe!
    Sen är det naturligt för oss att hänga lite på landet och vara "hemma" i vår födelsestad så att säga.
    Sen råkar det bli bröllop och då utågr vi från södra Sverige och åker via Gotland hem Liksom på vägen, så det låter värre än vad det är med all planering.... Blir det som jag tänkt så blir det, annars blir det något annat. Semester för mig är att inte planera så mycket!

ja snart kommer lilla Daisy! Så härligt! Vart ska ni föda? Vilket sjukhus?

• FruCicci

Helt rätt Oupsie!
    Det är ju fördelen med Dubai! Fast när man är där så lockar mest poolen och det där, så man är inte så sugen på lagg, men det är kul att titta på andra som gör det, genom fönstren från shoppingmallet!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!