snaily skrev 2011-05-05 19:34:03 följande:
Vickan, Smint, Snartis
Jag hade helst inte slutat amma på länge än om jag får välja själv, så ersättning vill jag helst inte ge - egentligen tror jag inte det är något som helst fel på min mjölk (förutom att den eventuellt innehåller ämnen som hon inte tål då), felet är nog snarare att hon inte äter tillräckligt mycket av den. Hon är inte en speciellt hungrig sort, väldigt många gånger tackar hon nej till mat när hon erbjuds. Däremot snuttar hon mycket på nätterna och det är nog tack vare det hon sover på nätterna överhuvudtaget. Smakportioner får vi väl ta tag i här framöver... Jag provar tills nästa bvc-besök (om en månad) med min nya kost och hoppas det hänt något tills dess, annars får jag göra nån större förändring efter det.
Piggelin
Stämmer bra att hon "fyller" 5 månader den 12:e.
Snartis
Tur att testosteronet låg normalt!
Sugen hon helt tomt på bröstet så hon får i sig den feta mjölken på slutet? El slutar hon innan så att hon mest får i sig den som är mer törstsläckande? Jag har all respekt för att du vill fortsätta amma men att ge ersättning behöver ju inte betyda slutet för amningen. Men försök din metod först, lyssna till din magkänsla!