• Izzie

Välkomna till Tivoli Empatia!

Satan så dåligt jag sovit i natt. Mitt bäcken värker så jag vill gråta. Hur har ni andra med foglossning gjort? Finns det ngt som hjälper??? Har varit öm länge men nu bara ökar det på... Känns som ngn sparkar mig i underlivet...

• Izzie

Och jag tycker nr 3... Gillar såna lampor i badrum. Tror att många dessutom är godkända för våtrum eftersom trenden med att ha kristallkronor-liknande lampor ändå hängt med ett tag. Är det dessutom bara en gästtoa som kanske inte har dusch- och badmöjligheter kanske man inte behöver ha lampor avsedda för våtrum? Kör på glamour! Har du bestämt dig ang spegeln förresten? Blir det en ny eller får sonen leva med badrumspall?

• Izzie

Apropå overall funderar jag på att strunta i det i år till Matilda. Hon föredrog klart sitt set med täckbyxor (höga) och täckjacka förra året. Tänkte att det skulle komma in snö invändigt, men det var aldrig ett problem faktiskt. Dessutom var det praktiskt när man skulle åka till dagis och slapp dra på hela overallen. Då räckte det med jackan och ta med byxorna vid sidan av. 

Sen tänker jag såklart frossa i ngn snygg kappa/jacka som hon kan ha till annat än lek. Finns ju så mycket snyggt!

Förra veckan var jag på Pompdelux-party. Ngn som har erfarenhet av det? Jag hade aldrig hört talas om märket. Tydligen danskt, och jag gillar dansk design och mode. Jag gillade kläderna jättemycket och köpte en rejäl laddning med byxor, tunikor, toppar och annat till Matilda, Efter partyt hade jag lust att slänga ut varenda Hello Kitty-plagg som M har hemma... Nu ser jag på orderstatusen att kläderna är på väg! Ska bli kul att visa M, tror säkert hon kommer gilla dem! Innan partyt var jag inne på hemsidan och kollade och tyckte att kläderna var fina, men det var inget emot var de var i verkligheten. Jättehärliga material, fina detaljer och oändliga kombinationsmöjligheter med lager på lager. Tips för er som gillar den typen av kläder!  

• Izzie

Tack för tips om foglossning! Vet inte om det är det jag har, men jag antar det. Hade inte alls de problemen med Matilda. Har varit öm länge, men nu har det bara ökat på. Sovit med kudde mellan benen har jag gjort länge, men inatt hjälpte det inte alls. Blir till att proppa sig full med alvedon och hoppas på det bästa i natt. Imorgon väntar min absolut sista jobbdag. Vore skönt att genomföra den med något så när fräscht huvud så jag kan koppla bort jobbet sen...

• Izzie

Stort GRATTIS September! Vad roligt med en liten tjej! Skönt att förlossningen verkar ha flutit på hyfsat smidigt oxå, i den mån förlossningar nu kan göra det. Jobbigt med kräkningar, men vi får hoppas att det går över som de säger.

• Izzie

Har oxå en Electrolux tvättmaskin. Tycker också att den spolar ur tvättmedelsfacket dåligt, i övrigt är den bra. Har heller inte program för halva tvättar, men det behövs sällan i den här familjen

• Izzie

Tinga - Yeah för pastaskruvar!

Oms - Kul med smygläsare! Inte illa att kunna snappa upp det så där i farten!

Parnassia - Vi har flugit till USA i omgångar med Matilda och det har gått bra. Visserligen är det inte så vilsamt för en själv, i synnerhet inte då de inte har egen flygstol, men med lite planering har det ändå funkat för oss. Jag hart laddat med att se till att hon är i rätt "mode" för själva flygningen. Dvs mätt och utvilad om det är dagsflygning och trött men mätt de gånger vi flugit på natten. Jag har bunkrat med snacks som hon gillar och lite presenter som hon fått under resans gång. Tex ritblock och pennor, nya böcker och liknande. Även lite mutor med godis har funkat De senaste gångerna har vi tagit med hennes bärbara DVD och det har funkat kanon. Då har jag beställt lite nya filmer via CDON och hon har suttit klistrad i flera timmar...

MSW - Låter som du har det lite mycket just nu! Skönt att du klarade sommarkursen och hoppas du får tillgodoräkna dig poängen, då blir kanske trycket lite mindre i höst? Kram!

Åh, julshopping i ngn rolig storstad är en dröm jag har! Allra helst NY, men det finns ju fler trevliga städer på närmre håll! Älskar julen! 

• Izzie

Nähä, jag borde verkligen ta tag i min plommonmarmelad... Tiden går fort närMär på dagis och idag har jag luncchdate med en kollega. Maken plockade av alla plommonen i förrgår kväll och igår satt jag på nätet och letade efter recept på vad jag ska göra med alla. Har nu bestämt mig för marmelad, chutney, paj och toscarutor... 

• Izzie

Åh vad mysigt ni verkar ha haft! Kul att ni kunde så många samtidigt! Önskar att jag hade kunnat vara med också, men det får bli nästa gång! Har ju träffat några av västkusttjejerna och några av södertjejerna och det är ju riktigt kul att ha träffats i "verkligheten" oxå. När man har hängt här i så många år känns det ju som man känner varandra, trots att man inte träffat alla personligen. 

Ja, här går man nu i väntans tider på alla sätt och vis... Idag har jag gjort i ordning bebisens skötbordshörna, rensat medicinskåpet, tvättat, bakat bullar och gjort lite annat småfix. Kvar väntar att packa BB-väskan, tona håret, raka benen och fixa naglarna... Väntar på lillasyrran också som är på väg från Stockholm för att ta hand om Matilda i veckan. Det är så svårt att planera när man inte vet när det händer. Men vi vet såklart mer efter morgonens möte med läkaren på sjukhuset. Ska bli jättespännande att se om det bli igångsättning eller snitt, och speciellt NÄR förstås. Börjar ju bli rätt less på att vara höggravid nu, sen är jag SÅ nyfiken på vem som är där inne. Men min BM trodde inte att de skulle dra ut på det, utan förmodligen händer något i början av veckan eftersom jag är i v 40 och bebisen är "klar". Förmodligen händer väl inte så mkt imorgon mer än att de gör bedömningen, men det är klart, är det lugnt på förlossningen blir jag kanske igångsatt redan imorgon. Snitt lär jag ju få vänta på om det blir det, för då vill de ju att man ska vara fastande. Men det känns ju inte så klokt att vara fastande imorgon när jag kommer ifall det blir igångsättning istället. Då lär det ju inte finnas mycket krafter till den förlossningen...jaja,jag får ge mig till tåls tills imorgon!

• Izzie

Ska såklart göra mitt bästa för att uppdatera er, antingen här eller på FB!

• Izzie

Tillbaka från sjukhuset. Väldigt osympatisk läkare! Usch så irriterande... Hon målade verkligen upp allt i svart. Bebisen bedömdes som normalstor, dvs det kan vara värt att försöka vaginalt, men jag var inte tillräckligt öppen för att en igångsättning i dagsläget skulle vara givande med mina förutsättningar. Ny tid på onsdag på förlossningen. Har jag inte öppnat mig mer då, blir det nog att boka tid för snitt. Fick en hinnsvepning idag och en uppmaning att ta mig till badhuset och jobba med kroppen. I princip tillbaka på ruta ett... Fy, både maken och jag kände oss helt sänkta efter att ha träffat denna muntergök till läkare. Tänk att empati inte alls är en egenskap som sjukhusrekryterare letar efter när de anställer läkare...  

• Izzie

Hej i tråden! Tänkte bara snabbt uppdatera... Hade ju tid på förlossningen igår för ny koll om ev igångsättning, men värkarna drog igång av sig själva vid två på natten. Vi åkte in vid fem på morgonen då värkarna accelererat i både styrka o frekvens. Fick tyvärr en upprepning av förlossningen med Matilda. Mardröm åter igen och akut snitt på slutet. Superjobbigt! Men nu är hon iaf ute! Det blev en liten prinsessa! Jag som var så säker på kille den här gången med  Kram till er alla!

• Izzie

Snorkis - Nämen fy vilka taskiga tjejer! Förstår verkligen att du har ont i magen! Väldigt okänsligt och respektlöst dessutom. Helst hade man förstås velat strunta i dom, men som du själv skriver, det är inte så lätt att fixa umgänge sådär bara när man är ny på ett ställe och de flesta andra runt omkring liksom redan har sitt på det torra. Jag hade nog gått på BVC-träffen och känt av läget lite och bestämt mig för då var nästa steg skulle vara. Antingen strunta i det senaste och föreslå ny date när ni väl ses,de måste ju svara när ni träffas och då märker du nog om de är undanglidande eller kanske bara varit obetänksamma innan. Harde träffats mycket innan i sin lilla grupp tänkte de kanske bara inte på att bjuda in dig. Sen förklarar ju inte det varför de inte svarar när du föreslår aktiviteter - det är ju enbart ohyfsat. Sitt still i båten tycker jag och känn av läget! De känner inte dig vännen!

Cicci - Grattis till nya jobbet! Låter ju jättekul! Du verkar ha velat ha en jobbförändring under en längre tid nu och då är det ju kanon att den äntligen kommer!

BS- Trist med avvaktande make och resa, men ska du inge ge det en chans till? Det är ju så skönt att komma iväg lite!

Lappis- Skönt att höra att det är lite bättre med din pappa! Förstår att det måste vara skitjobbigt att vara så långt ifrån...

För egen del är vi hemma från BB nu. Verkligen jätteskönt! I början är det ju skönt att vara där och se att allt är ok, men sen kommer man till en gräns tycker jag när man bara inte kan lämna fort nog. Det har dessutom varit lite babyboom här i staden så allt var fullbelagt. Vi fick mot slutet ligga i fyrsal och man blir ju störd hela tiden, dygnet runt. Trodde jag skulle bli tokig! Ja, förlossningen var ju tyvärr allt annat än kul den här gången med. Vagianlhelvete först, sen akutsnitt, sen förmodligen en livmoderinfektion på det. Har mått bättre kan jag säga. Kan knappt gå pga smärta. Äter iaf dubbla antibiotikakurer och hoppas att det ger med sig. Sen är det som vanligt vid den här tiden onda bröst och såriga bröstvårtor. Det är mkt som rör sig kring smärta just nu Men amningen funkar mkt bättre än med Matilda och det är jättekul! Molly är så här långt en exemplarisk liten bebis som bara äter och sover. Jag är så kär i henne! Hon är så fin! Undrade ju under graviditeten hur man skulle känna för sitt andra barn, när man älskar sitt första så gränslöst, men det verkar finnas gott om kärlek i mammahjärtat! Är så tacksam för mina tjejer! Nähä, nu vill Molly ha mat! Återkommer!  

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!