• Izzie

Välkomna till Tivoli Empatia!

Ang bröst - Jag har ju J-kupa och det är vedervärdigt! Skitjobbigt, kan knappt aldrig hitta Bh'ar som passar. För att inte tala om badkläder! Det är ännu värre. Tack gode gud för underklädeskedjan Change. De har bh'ar i större storlekar som inte ser ut som tantunderkläder. Jag har dessutom 75 runt, och det finns aldrig större kupstorlek till det. Får isåfall köpa i storlek 90-95 och se sy om dem själv. Helt hopplöst eftersom jag är skitkass på att sy. Kan absolut tänka mig en bröstförminskning i framtiden... Matilda var så rolig häromdan. Hon konstaterade sist när vi duschade att hon ju inte hade bröst som jag: "Mamma, jag har inga såna bröst,såna man kan lyfta på" Hmm, nä, låt oss hoppas att du slipper i framtiden oxå...  

• Izzie

BS - Jag förstår helt och hållet vad du menar! Man älskar ju sin familj, det är inte det, men man behöver ju ibland bara få vara lite för sig själv. Tänka klart en tanke eller bara gå och skrota lite utan att behöva vara produktiv. Det är som jag ser det ett normalt mänsligt behov. Inget man borde behöva ha dåligt samvete över. Maken har sem en vecka innan mig i sommar och planerar att ta med sig M till svärföräldrarnas sommarstuga ett par dagar. Ser jag redan fram emot! Tänk att få vara själv efter jobbet! Fantastiskt skönt! Sen kommer jag tycka att det är minst lika fantastiskt att få hem dom igen!

• Izzie

Muggles - Vad skönt att amningen verkar komma igång! Hoppas det fortsätter så och att du får bra med mjölk! Minns att du, liksom jag, hade svårt att få till amningen förra gången... Blir alltid lite avis på de som pratar om "sprutande meloner", det hände ju liksom inte mig sist precis... Är det större chans att få bra flöde om man dubbelammar? Verkar lite trixigt att få till det rent fysiskt, men man behöver kanske hjälp för att få det att funka? Måste ju vara smidigt annars med tanke på att tiden för amning kan förkortas... Ska man ta en i taget känns det som det är det enda man skulle göra... 

• Izzie

Vilka värden är det inte som inte är bra förresten? Blodtryck?

• Izzie

MSW - Vad skönt att det har slutat att blöda! Det kan säkert vara sköra slemhinnor eller tappen som ngn föreslog... Du kanske kan få till ett UL om du ringer BM? Så slipper du vänta på RUL menar jag.

• Izzie

Smint & Vickan - Trist med sjuka barn! Hoppas de piggar på sig! Isglass brukar jag oxå ge M när hon är sjuk för att få upp vätskenivån. På så sätt får hon ju i sig lite socker med vilket jag tycker är helt ok när hon är sjuk och inte får i sig så mkt energi via mat...

• Izzie

Just det, Snorkis - glömde ju kommentera ditt samtal med läkaren! Vad skönt att ni fick bra kontakt och de verkade lyssna in hur du vill ha det! Angående om värkarna skulle ta fart - det borde inte vara ngt konstigt alls. Det är nog bara att åka in i såfall och så gör de ett akutsnitt. Det är ju egentligen inte konstigare än ett planerat. Jag gjorde ju ett akutsnitt och jag blev inte sövd. De satte en spinalbedövning som tog från brösthöjd och nedåt. Då känner man inte värkarna längre men man är fortfarande vaken och "närvarande". Sen tar det några timmar för spinalbedövningen att släppa efteråt, men i övrigt inget konstigt. Hoppas tiden går fort nu tills det är dags! 

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!