Välkomna till Tivoli Empatia!
Och hela vår tllvaro, hur vi lever våra vardagsliv och hur flödena går mellan oss och andra människor, är mycket intressant att titta på tycker jag. Att umgås på nätet är fullständigt självklart för generationerna efter oss, men min mamma tex, har stora mödosamma besvär med att ens våga sig på att öppna "det där internätet" och det är definitivt inte där hon hittar sin information, än mindre umgås.
Jag fascineras av förändringarna, och är jätteintresserad av hur dynamiken ser ut, hur genomslagskraftigt olika media är och hur man hittar sin identitet, sitt umgänge och sina nöjen nu gentemot förr.
Jag är HELT säker på att många unga skulle se det som ett hundra gånger värre straff att bli portade från FB än att hamna i fängelse ett litet tag-med möjlighet att surfa.
Jag tror också, att lyx och förmåner framöver kommer att kunna handla mer om att slippa än att ha tillgängligt. Exklusiv internet och mobil-tystnad. Slippa höra andra prata i telefon, slippa svara, vara tillgänglig, hänga med. Tystnad. Stillhet. Ifred. Långsamhet och eftertänksamhet.