Inlägg från: Liten med Mindre |Visa alla inlägg
  • Liten med Mindre

Välkomna till Tivoli Empatia!

Hipp hurra för Sweet idag!! Hoppas att du hittar någon smaskig tårta eller annat  gott. Glass är de ju i alla fall bra på där borta...

Eftersvettas efter morgonträning på trappmaskin. Prövade att stoppa fötterna i cykelskorna igår i förhoppning att det kanske skulle gå, men hälen skrek högt o det var bara att kliva ur igen. Nåväl - så länge man kan träna i foppatofflor så ska jag vara glad.

Var har BS tagit vägen förresten? Är det fullt upp med sjuka barn hemma eller?

• Liten med Mindre

Lappis - du är välkommen hem att praktisera. Är själv med barnen från onsdag o en vecka framåt, även om diverse barnvakter är inlånade dagtid vissa dagar.

Kan erbjuda barnbadning och vällingtillverkning till specialpris gratis. Middagsmatning är bonus för tidiga anmälningar...

• Liten med Mindre

hmm...test nr 8 "nynna Mu Bä Dubblekvack Dubbelkvack" tills du är redo att skära av dig tungan för att få slut på eländet...

• Liten med Mindre

Muggles - vi har inte direkt några sömntrasslare att öva på hemma. Just nu i alla fall. Det kanske kommer i och med analkande förkylning. (Kan ju isåfall erbjuda avancerad kurs i snorsugning på snart 1-åring.)

• Liten med Mindre

Oupsie - ångrar maken sig med sjal så har vi en att sälja. vävd.

• Liten med Mindre

Telis - underbart med lite bedövning i alla fall. Du blir ju inte direkt starkare o friskare av att inte kunna äta. Heja morfinet!

• Liten med Mindre

Snartis - jag har känslan av att Mindre inte är riktigt redo för blöjfritt heller än. Men vi får väl börja väcka tanken om att "när blöjan är torr när du går upp så kan vi ta bort den" och "äter du macka istället för välling på kvällen blir du inte så kissnödig".

Jag tycker väl på nåt vis att vill hon inte ha blöjan får hon visa att den kan vara torr. och jag peppar henne att ropa om hon vill kissa på natten. Vi repeterade den biten massor i går kväll. Och det var knäpptyst hela natten och blött i blöjan imorse...

Eller har jag för höga förväntningar på en 3 åring då?

• Liten med Mindre

Min stora lilla flicka var på 3 års kontroll idag. 12,5 kg och 95 cm. Fast tydligen var både jag o maken spinkiga som barn - vad sjutton måste sånt gå över för?  

Jag skulle också tro att välling mättar mer än ersättning, att det innehåller sånt som den större kroppen behöver. Fast det finns väl flera steg på ersättningsskalan också? (obekant mark för mig)

• Liten med Mindre

Helt annan fråga - är det någon som vet om Åhléns City har kvar en större avdelning med utekläder (dam), eller har även den blivit utfördelad på de olika märkena? Tänkte göra ett till ryck att hitta snygg varm jacka.

Och eftersom Kanebo-mascara varit på tapeten tidigare - jag har prövat en ny helt ok mascara med liknande funktion, fast lättare att få bort. Fibrewig. Såg att den fanns på rabatt på Åhléns, ynka 189kr *ironi*. Fast det är ju billigare än 230 förstås.

• Liten med Mindre

Snartis - Clinique - har den sån där "smul" funktion? Vill inte få pandaögon den dag jag börjar kunna träna hårt igen (fast som det är nu svettas jag ju av mes-träning med,).

Fiberwig - trodde jag skulle få jättelånga fransar, om man läser beskrivningen. Men då jag inte penslar på mer än 1-2 gånger så blir det fortfarande tunna men svarta fransar. (Behöver inte fylla ut så mycket tycker jag, mest svärta ner dem). Känner mig rätt nöjd och gillar att den inte klumpar, samt att man slipper rengöringsmedel.

O - det bjuds på semlor snart. Undrar om min kropp kanske känner ett behov av det. Har inte haft nåt sötsug på jobbet hittills och jag vet inte om jag äventyrar detta hälsosamma med en semla. Blir ju så lätt beroende...

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!