muggles skrev 2011-03-08 15:10:45 följande:
Ni som har haft kejsarsnitt - var det svårt att sova med ärret sedan? Jag menar, innan det har läkt ordentligt. Typ stramar det väldigt när man ska vända sig i sängen och så? Jag sover uselt numera och vaknar x antal ggr per natt, känner mig helt zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz... Så hade ju varit finemang om man kunde se ett slut på det efter förlossningen? Kanske enda fördelen med att barnen hamnar på neo - jag hinner sova ikapp lite innan de kommer hem och börjar nattstrula...?
Ärligt talat - för jag förmodar att du vill ha ett ärligt svar - så var det till att börja väldigt svårt att vända sig i sängen eftersom magmusklerna är lite satta ur spel en tid efter snittet. Och då och då stramade det väldigt vid vändningsförsök (man får hjälpa till med armarna och sängkanten - vid uppgång och sänggående ... Men det blev (psykologiskt) betydligt bättre när jag efter googling förstod att inte ALLA magmuskler var tvärt avskurna utan att de tydligen för musklerna åt sidan lite vid operationen. Ursäkta detaljerna. Ett par veckor tog det minst innan det började kännas lättare. Senast två månader efter snittet var jag fit for fight så tillvida att jag tömde bilen på själv på all packning till sommarstugan vi hyrde (och det var en FULL bil
)