• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Tinga

Förresten, var ska man växla för att kunna köpa ett pund för 10.40? När jag kollade på Forex sida står det i ca 11 kronor.

• kängu

Tinga, jag vill inte ens höra!! Jag fick i alla fall inspiration till att ÄNTLIGEN beställa tapet till vår tänkta fondvägg, så tack för det! Resten av kvällen har jag tillbringat på Tradera, budandes på barnkläder

• kängu

Tinga, det är så himla härligt att det går bättre med maten för Piff & Puff

• kängu

Så, nu får det vara färdigshoppat för ikväll Godnatt mina vänner!

• passionsblomman

Tinga och ni andra: ta genast och kolla in andra tråden! Panzerfaust har lagt upp en film på Youtube när lilla Elise badar sitt första bad och föräldrarna är överlyckligaöver att hon gastar arg som ett bi!

• Klockarbol

passionsblomman skrev 2010-10-24 23:10:49 följande:
    Tinga och ni andra: ta genast och kolla in andra tråden! Panzerfaust har lagt upp en film på Youtube när lilla Elise badar sitt första bad och föräldrarna är överlyckligaöver att hon gastar arg som ett bi!

• passionsblomman

Nä, jag måste ta och lägga mig, för imorgon är det tidig morgon för att hinna till VUL.
    Whis me luck och må där finnas sisådär 10-15 folliklar.

Min son hade förövrigt lite tankar ikväll vd nattningen:

"Mamma, du vet ju att jag brukar säga att jag vill ha en bror. Fast nu vet jag inte om det spelar så stor roll längre. Jag menar, om det kommer ett barn till så är ju det bra, men annars märks det nog inte så mycket. Jag skulle nog inte tänka på det. Man får tänka positivt-man slipper lyssna på skriket och ingen tar ens grejer"

Livvsvisdom i liten förpackning.

• Telis

Vickan, är din mans bror i klass med min?

Klockarbol, nu har jag inte kollat om Norwegian har ändrat sina regler men när vi flög med dom förra året så fick man betala per kolli, dvs när vi bokade biljetten så sa vi att vi skulle ha 2 resväskor på max 20 kg/st och fick då betala en viss summa extra.

Stort lycka till idag, PB!!

Ni med Facebook, nu har ni fått Hattis som vänförslag. Jag tror att Hattis redan har träffat de flesta av er men hon kanske ändå behöver få Vickans lilla dokument?

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!