• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • viktualia

Telis - jaaa.. krånglande bröder är ett bekymmer på jorden.... makens bror skyller på sin son, men jag tror mest att det handlar om att hans dam av någon anledning inte gillar att umgås med sin sambos släkt. Huruvida vi förtjänar detta eller inte - tjaa den frågan ligger väl hos henne. Men hur som; med hjälp av halva löften och deras småskrikande son så lyckades de krångla till livet för alla övriga. Kärnproblemet är att hela makens familj är väldigt försiktiga och säger sällan något rakt ut. Igår behövde sväronens tågbiljetter fixas med. Alla svansade omkring den frågan som katter kring het gröt. Jag blir totalt VANSINNIG på sånt, så jag gick helt enkelt till datorn och kollade fakta i målet. Då blir alla så förvånade över att det finns SVAR på frågorna.. gaaaa.. det handlade om tågtider och möjligheter att boka om tågbiljetter.. bläääääääääää. Summan av den snurriga soppan är att Trollets kusin på sin pappas sida troligen kommer att få en rätt sned bild av sin pappas släkt. Och att jag har en mycket ledsen make som vill umgås oftare och framförallt längre än 3 timmar i taget med brorsan sin. Och att sväronen är besvikna och ledsna över att också bara få umgås korta stunder (sett till restiden det tar att sammanstråla) med sin son och sonson...

• viktualia

PB - tungt besked! Hoppas att det så småningom slutar superlyckligt!!!

Gruppen på FB - man skulle ha ett annat konto på FB så att man kunde kontrollsurfa och kolla vad man kan komma åt. Nån av er med makar som hänger på fejjan kanske kan kolla detta?!? Min kära prins har inte klivit in där ännu...

Ego - hade en störtmysig helg och gårdagen blev fin trots tidigare nämnt debackel. Och eftersom vi väntar invasion den kommande helgen så satsar vi stenhårt på att lyfta vardagsrummet ur sin post-renoveringsslummer. Blev just arg och trött, ringde nätbutiken som vi beställt och betalat tv-bänk hos. De skitskallarna har inte nån ordning så trots att det gått över 2 månader har vi inte sett till nån bänk... men han som jag pratade med skämdes rätt rejält... undrar just om det räcker. Pissigt i sammanhanget är att deras beställningsrutin innebar att vi betalade den vid beställning.. alltså ligger knappt 5000 hos dem och förräntas.. Hm.. han skulle återkomma och troligen får vi prisavdrag.. men som sagt.. pengarna är redan hos dem så vi är lite i deras "våld"...

• viktualia

Laddar för en annan surdeg i tillvaron.. jobbet som jag har sökt.. blääähäää för att SJÄLV ringa upp... fegisen Vickan kanske drar iväg ett mail först.. måste ha lite ångest en stund bara.. hm..

• MSW

Vickan, det blinkade att jag hade en ny händelse, men får inte fram själva inlägget..

• fru AM
    MSW skrev 2010-10-25 10:42:06 följande:
    Vickan, det blinkade att jag hade en ny händelse, men får inte fram själva inlägget..
    Precis som för mig!
  • Tinga

Koko - välkommen tillbaka till tråden och ut ur smygläsargarderoben! Hur var det i New York? Hade varit kul att höra lite om din resa.

Apropå smygläsare - undrar hur många vi har egentligen? När jag lade ut en bild på mina ringar gick besöksfrekvensen på min sida upp från bara några få per dag till nästan 60! OK, kanske 15 av besökarna är ni i tråden, men det ger ju åtminstone ca 40 "andra".

• passionsblomman

Tack för kramar och omtanke hörni!

Jag är ju i ett läge där jag faktiskt inte kan göra nånting alls själv för att påverka det som ska hända, så jag gör väl bäst i att försöka låta bli att deppa och istället hoppas att det kan ordna till sig. Men det är en långdragen nervpärs det här.

• snaily
    MSW skrev 2010-10-25 10:42:06 följande:
    Samma för mig! Konstigt.

Hej Koko! *vinkar* Just det, på torsdag ska vi på kontroll.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!