• FruCicci

Välkomna till Tivoli Empatia!

Piggelin1 skrev 2011-02-01 14:02:40 följande:
    Cicci, kan känna lite den där stressen med blöja med, men samtidigt så har resignerat nu, det får bli när det blir med nattblöjan för A's del.
    Samma sak med nappen, nu är senaste planen att ge den till Lisebergskaninen senare i vår/sommar. Får hoppas att det går vägen då. Hon lär ju inte ha det som tonåring iaf
    Nä så känner jag med..... Victor har ju aldrig tagit napp, men däremot vill han gärna dricka mjöl, välling, saft etc i nappflaska. Det ser så bedrövligt ut när en 3,5 åring sitter i vagnen och dricker ur nappflaska, men det går inte att sluta med det, det är liksom hans trygghet istället för nappen.
    Louise har napp, jag kämpade för att hon skulle ta den, och lyckades när hon var 11 månader som först.
    Vi får väl ge nappflaskor och nappar till kattungarna på skansen här

Ag blöja så känner jag ingen 7 åring ens som har blöja, men att det händer grejor i sängen upp till de är 5-6 år är nog ganska normalt, fast föräldrarna som har barn som kissar i blöja eller på sig i den åldern pratar inte lika mycket om det som de som har barn som slutade med blöja när de var 2-3, så är det ju alltid!
  • FruCicci
    cicci - visst är det lätt att tycka att alla andra barn kan. Precis som alla andra föräldrar hinner...

Precis som jag tror att alla andra tjejer i min ålder har ett karriärjobb med kul resor och häftiga projekt, de har 2-3 välartade barn hemma som äter o sover bra, inte målar på väggarna och slutar med blöja helt före 2 års ålder utan kissolyckor. Nämnda fantastiska kvinna (som ju är alla utom jag) bor i ett grymt snyggt hus som är välstädat och fullt med hemlagad mat och bakverk. Familjen åker på sjyssta resor och hon genomför tjejklassikern med ett ryck på axlarna. Sen tror jag inte jag nämnde alla trevliga fester o mingel med o utan barn som sagda superkvinnor bjuder in till hemma. Och så var det det där med romantiken som givetvis blomstrar

Nån som känner sig träffad?

MYCKET TRÄFFAD
  • FruCicci
    Lapinette skrev 2011-02-01 14:10:58 följande:
    Ahhhh... är vi på Gotland då?! Trodde Bläse var det där stället på Österlen.
    Vi pratar Gotland! Rätt
  • FruCicci

Vänner: Citerar maken; Det är Clas Ohlsons egna skit Den fungerar även när man stänger av bilen, bara det finns ström.
    Ja ja, jag tycker den har varit kanon. Vi köpte den till Victors första europaresa i bil, när han var 1 år, då var det Teletubbies x antal timmar kan jag lova

• FruCicci

Klockarbol, fy för migrän! Stackare!
    Kommer ihåg att min pappa hade det när jag var liten och även nu, då var han inte morsk och fick alltid ta dubbeltreo.

• FruCicci

GRATTIS familjen Oupsie!!!!

Underbara nyheter!
    Längtar efter förlossningsberättelsen!

kram så länge till alla

• FruCicci

Härligt Mugglan att det var så pass bra då! Starka tjejer

AM -  den där äckelgubben, det känns som det ända alternativet är att han inte kan sätta sin fot i ert hus mer...
    Hoppas verkligen att det går vägen, så gött att han såg missnöjd ut!

Smint!!! Det närmar sig ju då! Jag tror hon/han kommer i morgon!

Start Sepotember, vad bra att allt gick väl på inskrivningen och att du har samma barnmorska och får gå på extra koller! Alltid skönt! Jag gillade faktiskt att springa till min BM, det var skönt att lyssna på hjärtat och veta att allt var bra.

• FruCicci

AM just det han har inte flyttat in... herregud vilket litet as, att han inte kan göra det pga badrumsituationen! My god!
    En annan hade jublat om man bara hade 2 toaltetter och ett rum större
    Har tjejerna haft massa fester på sistonne?

• FruCicci

åååå HEJA HEJA HEJA Smint!
    Lycka till!

Hej Oupsie, härligt att höra från dig! Hur stor var hon? Vad ska hon heta på riktigt (inboxa?).
    Det låter som allt verkligen funkar, härligt, synd att fogarna inte känns toppen, men tids nog....

Här är det verkligen 50/50, eller ibland 40/60.
    Jag tycker att min man är fantastisk, men det har inte varit så alltid. Men nu är det mycket mycket mycket bättre, som att vända på en hand. Vet inte varför han har skärpt sig faktiskt. Men skönt att han har!
    Vi har ju aldrig haft barn som sover på nätterna, så maken har hela tiden gått upp och tagit Victor och jag har taigt lillan, men nu har han även börjat få till det med den lilla och tar henne och lägger henne etc.
    Vissa tidpunkter är det ju bara mamman som gäller, så då har haninte en chans, men jag tycker han försöker och är verkligen glad för det.
    Det ända som stör mig ibland är att han sover till lunch på helgerna och att han kan gå upp vid 06 när de vaknar, sne när jag kommer upp typ 08-09 så går han och lägger sig igen... störigt (och dessutom med öronproppar).

Sex har vi aldrig. När han vill så orkar inte jag och vise versa Tror alla har det ganska lika faktiskt.

Sweet, det lät apropå ämnet, väldigt trevligt med lunchen ni hade, skeden är nice

Förbaskade Y och blötdjurskräk! Hoppas verkligen inte han lyckas med sin advokat, men det kändes som ni har lite till er fördel iaf.

Mugglan, vecka 24, ohhhhh. När jag gissar att du går fram till vecka 35! Så det så!
    Jag är minsann lite avundsjuk på dig som ska få tvillingar och tänker ofta på att det kunde ju jag med haft (usch). Men samtidgt gläds jag åt att jag känner en som får det och att jag kanske kan få komma ner och gosa med dem

Hattis, jag kände först lite sen ingenting. Först var jag trött i 2 veckor och sen inte alls trött. Kroppen är helkonstig. Jag hoppas verkligen att du har fel i din känsla!
    kramar

Nepp nu måste jag posta.....

• FruCicci

Lappis, hoppas vaden känns bättre snart!
    Du är ju fertil förresten, bara det att det inte vill fästa!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!