• Snartis

Välkomna till Tivoli Empatia!

BS: plattorna synkar ihop sig   fast det är itne så ofta man gör det men om man ska göra storkok med tex gryta så är det så ofta att grytan inte får plats på en. Eller steka pannkaka och en kråfingrig Kickén ska vara med så kan man putta in stekpannan en bit utan att använda plattan längst in. Toppen tycker jag

• Snartis

AM: fy på dig som lägger ut så roliga saker här skrattade så tårarna rann och kollegorna trodde jag blivit galen
    Kopierade och skickade till de som har barn så nu sitter flera och skrattar hysteriskt. Så kul att få sånt på en fredag....

Oj kom helt av mig att jag skulle kommentera en massa...

Det är fredaaaag och inte ett enda snuskord än, vad är detta??

pitt på er

• Snartis

Nu är jag tillbaka med en stor godispåse  wiii tur att det är fredag

Spännande med 2 bebisar snart är det någon som är född på sin BF dag av alla barn?

Ang säng så köpte vi en juniorsäng till Kick´n och den funkar bra att ligga brevid och tex läsa saga. När bebisen har kommer så tänkte vi byta ut den mot en 90 säng så vi kan sova brevid honom om det behövs. Det är väldigt smidigt att han kan gå i och ur den som han vill, ibland på natten kommer han till oss och kryper ner. Ibland vaknar vi inte ens

Ang sömnproblem som flera skrivit om.
    Kick´n sov dåligt i början tills vi gav ersättning på kvällen och då sov han mkt bättre. Sen hjälpte Minifom bra och att man bar honom på underarmen men huvudet mot armbågen, så då blev det en naturlig magmassage.
    När han blev större och stördes av att nappen försvann så la vi MASSA nappar i sängen så när han bökade runt så hittade han alltid någon. Praktiskt att inte behöva springa upp hela tiden pga en napp.

Han är blöjfri på dagen även om han sover men på natten grejjar har inte det. Sover för djupt så skulle inte vakna av att han är kissnödig. Han har en välfylld blöja på morgonen och ibland går det även igenom trots blöja. Vi låter det vara tills senare, kanske att vi tar ett ryck i sommar.

På måndag är det dags för kub och koll av myomet.

• Snartis

Liten: ingen ide att stressa fram saker, då blir det bara bakslag enligt mig. Kick´n kusin blev helt blöjfri innan 3 men så blev det ett rejält bakslag så nu är det blöjjor på natten. Inte så roligt...
    Sen tycker jag det är mkt enklare att ta itu med saker när man är ledig och har massa tid/ork att lägga. Kick´n blev blöjfri i somras för då kunde han kissa i buskarna ute och då blev allt mkt lättare

Vi kommer nog få väldigt svårt att få Kick´n sluta med välling, han älskar sin morgon+kvälls flaska. Sen är det toppen att ge när de är sjuka och inget annat går ner.

• Snartis

Tinga: stor eloge till er och matningen. Grabbarna väger ju normalt
    Min kompis fick en pojke när hon var i v27 och idag är han 5 år och väger lika mkt som dina grabbar. De har genomgått samma kamp som ni och går än idag på massa extra koller/dietister mm.

• Snartis

telis: jag tror som AM att välling är mer mättande om magen klarar fullkorn. fast det finns ju majsvälling som är lite mildare.

• Snartis

Liten: prova cliniques istället för kanebo, alltså 38 grader. Både billigare och ger fylligare fransar

• Snartis

Heeej Nenne, så du fuskar till dig 10000 platsen hahhaa

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!