-
Ja - så får det bli. Fast det blir den lilla (stora) grå istället! Ciao!Lapinette skrev 2011-08-31 17:03:42 följande:På dig .. den lilla svarta ... äta så tycker jag skaldjursplatå. Easy!
-
Vad sägs om SPA i Italien, BS? http://www.reseguiden.se/erbjudanden/italien/spa-halsa/it-3
-
Och Italien är ju alltid italien. Hyfsat lätt att hitta bra flygpriser också.
-
PB: jag skulle pimpa buljongen med vitt vin! I övrigt ser det bra ut! tänk på att det oftast går åt mer buljong/vätska än vad som står i receptet! ( ia lall fall när jag lagar risotto). Tänk också på att risotton stadgar till sig lite efter att man tagit den från värmen och rört ner osten - hellre göra den lite lösare i konsistensen då så att den inte blir för mastig sedan!
Lycka till! MUMS med risotto!
Angående vinkombo så har jag inget att tillföra - kan INGENTING om vin tyvärr. -
Antingen ser verar man en LITEN portion finrisotto som en rätt av flera - som i Italien då den kommer in som Primo, följd av Secondo = kött eller fisk
Eller så lägger man upp alltihop på samma tallrik - enrisrökt fläskfilé lät mycket gott! Även kycklingen passar ju till!
Självklart KAN man ju servera finrisotto i ensamt majestät med en salald till - men det beror kanske lite på dem man bjuder ... är de storätare, stora starka karlar som behöver sitt protein? -
Lycka till Start september om det sätter igång de närmsta dagarna! Kommer inte hänga i tråden!
Vad sugen jag blev på ananas förresten! -
En liten kärleksresa på fyrman hand bara
Lite spontant ihopsatt för ett tag sedansmint skrev 2011-09-01 16:23:21 följande:är det fler här inne som skall åka bort i helgen tillsammans? Har helt missat det Eller så är jag helt ute och cyklar -
Fast nu har vi lämnat det spontana bakom oss och har ett hårt schema med karthänvisningar och exakta klockslag för att hinna med all shopping och grejor.
-
22222!
Lonon var toppen! -
Lonon= London