Välkomna till Tivoli Empatia!
27 april
27 april
Eftersom jag börjat utvecklas till en bathroom-zilla måste jag fråga er till råds vad gälelr taklampa på gästtoaletten - dessa vacklar vi mellan ( de har alla ungefär lika diameter och höjden varierar mellan 20 (plafonderna) och som mest 35 (bollen):
Jag gillar nr 2 och 3 bäst medan maken lutar åt 1 eller 5 ...
Tack för input i lampfrågan. Ska mäta lite (taket på gästtoa har numera även spottar och är alltså nedsänkt jämfört med resten av våningen). Lutar nog ändå åt 2:an ... Vi har förutom mässingsram på spegeln, även mässingskrokar, mässingspappershållare och mässingsdörrhandtag ... Vill inte att det ska se ut om MässingsMäster i Götgatsbacken Lampan kommer ju i o f s tack och lov lite för sig där uppe.
Nu till handdukar: Vilken färg? Hänger mot vit kakelvägg - men det petroleum/blå/svarta/vita kaklet är ju i samma lilla rum. I-landsproblem i sin prydno.
Overall ... är sent ute jämfört med vad jag brukar vara. har inte kollat runt än. Vet inte ens om L måste ha en ny - får prova på henne i kväll.
L har börjat i 5-årsgruppen på dagis vilken verkar förberedande för förskoleklass (nästa år). Galet! ska hon börja skolan snart!? Verksamheten verkar dock väldigt bra och genomtänkt (var på möte på förskolan igår). Fick även tips på hur jag ska hjälpa L med läsningen. Hon har självmant krävt att jag ska lära henne läsa INNAN hon börjar skolan/förskoleklass så det var bra att få lite råd.
Nu lunch med min FB-bästis! Ciao!
Gemma: fina stövlar! Jag har nästan likadana fast helsvarta (förutom pälskanten som är grå/svart/beige).
Jag tror det får bli trean! Typiskt nog är den dyrast! Så är det ju nästan alltid!
Ska väl låta maken ha sitt ord med i laget också. sen beställer vi. Vill ha det klaaart! Och BS - det blir lite semi-marockanskt med lyxtouch ... Du får helt enkelt blunda när du kommer och hälsar på - eller hålla dig!
Det KAN hända att spegeln på sikt kommerr bytas ut. Mot något mindre ... mässingsblommigt och större.