• Oupsie

Välkomna till Tivoli Empatia!

Hejsan!

Startar med ego . Tack för era sympatier! Det är verkligen skitjobbigt just nu och det här med skolan är också jättejobbigt. Igår var jag helt säker på att det bästa är att lägga av, jag orkar inte mer och behöver vara ledig, men i morse när jag vaknade så kände jag "nej, lite till kan jag nog". Jag är ju världens velpotta i vanliga fall, men just det här känns som en sak som dessutom får ganska stora konsekvenser. När ska jag göra klart den här terminen? Nästa höst? Ska jag läsa dubbelt (det som jag har kvar) då och samtidigt göra kandidatkursen (med ett barn?!)? Eller ska jag göra färdigt nästa höst, och sen ta kandidatkursen till våren? Eller ska jag göra klart överhuvudtaget? Jag har ju för tusan en examen! Å andra sidan får jag mest ont i magen av att tänka på den... gaaaaahhh! Hursomhelst, får jag godkänt på den förra tentan som jag lämnade in, och om jag lyckas få godkänt på den här tentan då har jag ändå klarat av 3/4 av kursen och kvar är "bara" en B-uppsats. Den borde jag ju kunna få göra lite närsomhelst för det är ju mest eget arbete.

Klockarbol, tack, det var väldigt skönt att läsa ditt inlägg och det där med att man faktiskt får vänta sig en läkningstid efteråt och att folk inte kan förvänta sig att allt helt plötsligt ska vara bra igen. Åh, vad jobbigt med krånglande bilar . Hoppas att tabletterna hjälper dig snabbt och att psykopaten gör ett bra jobb! Kram!

Nenne, jag hoppas också att du har rätt . Bara att träna jisses, hon hade sannerligen förtjänat en spark i skrevet.

Muggles, jag försöker att undvika salt, men vad är det för övningar? Jag fick bara tipset att sträcka upp armarna och sluta och öppna händerna några gånger. Men jag tycker att handledsskydden har hjälpt en del faktiskt. Krya på dig!

Snaily, vad skönt att det gick bra hos doktorn. Hoppas verkligen att det snart känns bättre för dig. Och du, det finns inte några måsten med julfirande. Gör det som känns bra och ok för er. Stor bamsekram på dig!Nalle

Sweet, jag pratade med BM om möjligheten att bli igångsatt och hon sa att möjligheten finns om man har det så jobbigt som jag har det. Vi pratade inte så mycket om det sen, men vi får väl prata om det mer efter nyår. Jag vet att det inte är helt optimalt att bli igångsatt och att det inte alltid fungerar som det är tänkt, men samtidigt så vet jag då att det blir ett slut på det hela. Det kan ju skilja ganska många veckor på att bli igångsatt i förväg vs. risken för att gå över tiden 2-3 veckor... Hoppas att ni får en jätteskön jul och att ni får njuta av er ledighet innan jobbet drar igång igen. Kram!

Tinga, antecknar kl 12.00 den 30 december . Ska bli så roligt att se er alla! Skönt med långledighet över jul och nyår .

Fru E, oj frusna ledningar låter inte så bra. Skönt att det gick att fixa.

Vickan, trist med mensvärk . Men det är ju bra att det går att hantera hyffsat med hjälp av ipren.

Åh, vad var det mer? Kör försiktigt alla ni som ska ut på vägarna inför julfirande! Och God Jul allihopa!HjärtaTomte

• Oupsie

Idag har jag tänkt att ta ett bad, även om det är en rejäl utmaning att ta sig upp ur badkaret . Ska passa på innan föräldrarna kommer hem och ska fortsätta julstädning/förberedelse. Känner mig ganska onyttig som inte kan hjälpa till utan mest är till besvär, men det är inte så mycket att göra åt det. Idag känns det i alla fall lite bättre än igår, då kunde jag knappt röra mig och fick mest ligga i sängen. Har i alla fall bestämt mig för att göra de där saffranskolorna med mörk choklad som jag nämde någon gång. Känner att jag vill göra någonting roligt åtminstone. Maken har sagt att han ska ut och skotta. Skönt att han kan dra sitt strå till stacken i alla fall.

Daisy är igång som tusan, funderar på om hon tror att hon kan sparka sig ut.

Snaily var det inte du som sa att du tappade känseln på något område på magen? På ett ställe som hon sparkar så känns det som att det domnar och jag får som "myrkrypningar" i skinnet. Jättemärkligt.

• Oupsie
    muggles skrev 2010-12-23 12:20:51 följande:
    Oupsie. det var de övningarna jag menade, de hjälpte mig. Fast man skulle göra 50 st om dagen...
    Ah, ok. Ja, hon sa att jag skulle göra dem ofta, ofta . Men 50 om dagen har jag nog inte kommit upp i...
  • Oupsie

Mugglan, surt med julklappen . Kör försiktigt! Är förkylningen bättre idag?

• Oupsie

Tittar in för att önska en riktigt God Jul till alla fina människor här inne!

Hoppas att ni alla får en lugn och fin jul och något fint från tomten!Tomte

HjärtaTomteHjärtaTomteHjärtaTomteHjärtaTomteHjärtaTomteHjärtaTomteHjärtaTomteHjärtaTomteHjärtaTomteHjärtaTomteHjärtaTomteHjärtaTomteHjärtaTomteHjärtaTomteHjärtaTomteHjärta

• Oupsie

Tinga, tror att jag hittade din adress på eniro. Ska jag ha med någonting imorgon? 

Måste gå med en gång så jag hinner inte skriva det jag har tänkt mer än ett par saker.

September, stort grattis! Håller tummarna och hoppas så att sprutorna kommer att göra det de ska.

Snorkis, läste din berättelse och grät, som så många andra här. Vilken fruktansvärt jobbig upplevelse . Angående läkaren som du träffade hoppas jag att det kommer att kännas bättre nästa gång du träffar honom. Jag tror att jag förstår lite hur du menar med hans bemötande, en känsla av att inte bli tagen på allvar? Stor kram till dig!

Skickar kramar till alla andra också och hoppas på att jag kanske har tid att titta in här senare ikväll. Vet inte hur länge gästerna stannar här. Extra kram till PB och Klockarbol.Nalle 

• Oupsie

Gott nytt år alla trådvänner!Skål

Har inte riktigt hunnit hänga med i allt som skrivits här de senaste dagarna och har mest skummat ikapp. Har försökt att skriva det här inlägget i flera timmar men har blivit avbruten flera gånger så nu kom jag inte ihåg allt jag tänkte skriva, men en del i alla fall.

Jag hängde inte riktigt med i diskussionen om att vara en doer och lösningsorienterad gentemot att vara något annat men det det väckte en del tankar hos mig. När jag själv har varit deprimerad har jag ofta kunnat inse rent rationellt vad jag borde göra, men av olika andledningar så kan man inte göra det ändå. Ibland på grund av att det känslomässigt är för jobbigt att ta tag i just den saken, och ibland på grund av depressionen i sig, som gör en handlingsförlamad och gör att det blir ett dagsprojekt att ge sig iväg och köpa lite mjölk. Att man själv ändå är medveten om hur man borde agera gör det än mer nedbrytande att inte klara av det. Så har jag känt i alla fall. Men samtidigt kan det ibland vara skönt att någon handfast säger åt en vad man ska göra för att man ska slippa tänka och ta beslut själv. "Kom nu, nu gör vi det här tillsammans och jag håller dig i handen under tiden" typ... Allt beroende på hur man mår för tillfället, men det är ju helt omöjligt för någon annan att veta. Och jag vet inte riktigt vad jag ville säga med det egentligen, men nu har jag sagt det i alla fall .

Tack Tinga och Fru E, och Tingas familj för en trevlig liten trådträff igår! Hembakat bröd och Fru E:s smaskiga tårta, gott . Av någon anledning känns det som att jag kom med lite väl mycket svårföräldrargnäll, men jag hoppas att det inte var riktigt så illa som jag kommer ihåg det Skyller på att jag är socialt understimulerad för tillfället och träffar för lite folk att prata medDrömmer. Mrs B, du får hålla dig frisk så du kan vara med nästa gång!

Vi har faktiskt hämtat hem mat idag. En avhämtningsmeny från en restaurang här i staden. Hoppas att det blir gott. Det alkolfria bubblet ligger i kylen också. Det blir bara maken och jag som firar nyår här men det känns skönt. Hade inte orkat med vare sig gäster eller att ge mig iväg någonstans... så rolig man känner sig .

Igårkväll hade jag "mensvärk" och sammandragningar, men ingenting mer spännande än så hände. Imorgon har jag i alla fall gått 34 hela veckor och då försöker de inte stoppa om förlossningen sätter igång. Vet att det är lite tidigt för bebisen än, men jag hoppas ändå att hon snart vill titta ut.

Hoppas att 2011 blir ett bra år för alla! För egen del borde det inte vara så svårt att slå vare sig 2010 eller 2009 . Stor kram till er alla!{#emotions_dlg.flower}

• Oupsie

Smint, hoppas att dagen blev bättre än hur den började.

September, jobbigt med sjukdomar och oro på det. Kram!

Vickan, . Men vad betyder obotlig i det här fallet? Vissa typer av cancer är ju kroniska men går ändå att leva med. *ryser* cancer är bland det läskigaste som finns.

Nu är det nog dags att börja förbereda maten, dvs värma den i ugnen .

• Oupsie

Muggles och Parnassia, skönt att höra att det är heeeelt normalt att tappa känseln i huden . Märklig känsla är det i alla fall och visst borde det väl vara att någonting, nerv eller så, hamnar i kläm när bebisen trycker på? För det är där hon "putar ut" som det blir så. Frågade min mamma och hon hade tydligen haft så också.

Sweet, fy vad jobbigt med green card-strul . Tycker verkligen inte att det är något futtigt problem, det påverkar ju hela er livsituation, och jag kan tänka mig att det blir ännu mer tydligt när man som du har börjat fundera på vad du vill, om ni ska vara kvar där? Hoppas att det löser sig på bästa sätt för er.

Porchez, skönt att höra att kvällen blev lyckad ! Har också varit den som varit ensam singel vissa perioder så jag tror att jag kan tänka mig hur det känns. Kram!

September, kul att ni var nöjda med er hämtmeny. Vi var också nöjda men det hade varit intressant att smaka som ogravid, mitt smaksinne har av någon anledning försämrats sen jag blev gravid tycker jag och vissa saker var lite smaklösa tyckte jag.

BS, hoppas att ni slipper strömavbrott och kan ha det lite trevligt på Öland trots vädret.Liten, hoppas att det snart blir bättre med amningen, eller ingen amning snarare.

Ore, oj ang systern .

Snaily, hoppas att Ynglas mage börjar bli bättre. Har inte tips att ge. Har kompisar som redan sagt till oss att vi måste testa akupuntur om vi får ett barn med kolik, men det är ju inte så lätt om det inte finns någon i närheten som utför akupunktur. Kram!

Muggles, oh det lät gott!

• Oupsie

Ah, där försvann en radbrytning...

BS, hoppas att ni slipper strömavbrott och kan ha det lite trevligt på Öland trots vädret.

Liten, hoppas att det snart blir bättre med amningen, eller ingen amning snarare.

Så skulle det vara. 

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!