Välkomna till Tivoli Empatia!
Inget spännande alls på g hos mig idag om man inte räknar VAB och snö! VUL på onsdag däremot och det känns väl som 50/50 att det finns något fint där.
Jag tackar min lyckliga stjärna att maken nu sitter påå planet som gick i tid och det är inget förseningsmeddelande. Han har en bil inomhus på Arlanda så bara han kör försiktigt sen så har jga goda chanser att få hem honom vilket idag känns som en vinstlott. Jag måste nämligen jobba ikapp min VAB ikväll eller imorgon och hade han inte kommit hade det blivit elände.
All denna snö (20 cm sedan 16 igår) vill jag inte skotta för att få ut bilen, vi är så mesiga med den här graviditeten så det inte är klokt och det känns knepigt att vara inskottad. Vi har stor uppfart som skottas för att få ut bilen och dessutom gör plogbilen vallar som fryser. De plogade 22.17 samt 04.15. Hur lätt är det att ta den med en gång?
Närmaste grannen stod med spett imorse för att få bort den hos sig.
Om nån kan handla blir det ryggbiff (frusen, alltså kan den vara blodig mohaha) med chilibea och ugnrostade grönsaker ikväll tror jag. Är vi lata och jag är jobbstressad blir det pizza till dotterns glädje.