Mopedvin skrev 2011-02-07 17:50:20 följande:
När jag var yngre, barnlös och ambitiös gjorde jag egna tvålar som alla gäster på bröllopet fick....herregud, men det var kul då!
Ojoj, ambitiöst! Allt sånt som give-aways etc är bortskalat till vårt bröllop, men kan tänka mig att det blivit lite mer av den varan om barnen inte funnits med i bilden
Träffade både präst & kantor igår, klart skön präst, lite bohemisk äldre man med håret på ända - skön kille helt enkelt. Mkt hellre den typen än ngn konservativ snubbe. Fick en del tips, bla att ha såväl plan A som plan B för vår dotter, ifalll hon "sätter sig på tvären". Man har ju ingen aning om hur en treåring kan agera, kan funka super, kan bli disaster. Prästen menade att han absolut inte har ngt mot barn (han hade sex egna), men just under själva vigselakten så vill han att det ska vara "vår stund", mannens & min, att vi ska få njuta av den, & sen kommer han självklart att engagera henne i dopceremonin, torka lillemans huvud, hålla dopljuset etc. Så nu funderar vi på plan B, dvs vem ska få äran att gå ut med henne i ca tio minuter, ifall det blir nödvändigt. Kanske ena brorsans fru, fast samtidigt är det ju trist att hon inte får vara med hela tiden då. Pratade med syrran precis, hon föreslog vår dagmamma, det är ju inte så långt härifrån som vi gifter oss. Hmmm, får fundera lite till.