• FruCicci

Välkomna till Tivoli Empatia!

Snaily, vinkar som en tok! har du rännskitan, allmänt förvirrad, sur eller så?

• FruCicci

Hej PB, jag tror tyväårr inte rättegången gick så bra. Hade den gjort det så hade hon ju meddelat oss, iaf mig som har träffat henne och STÖTTAT henne en massa, men inte ett jä-la ljud. Jag är lite sur för det men samtidigt måste man ju acceptera att om det hänt ngt så behöver hon tid att bearbeta det på sitt sätt. Det kan ju vara bra grejor med och att soc har bett henne att ligga lågt och bara vara med bumsis nu, men då borde on väl sagt det? Jag är lite skeptiskt och har mina egna funderingar om vad som har hänt.

• FruCicci

Snaily, jag det är inte ens i närheten av vad jag gör nu. Nu är det business med kostym på Skulle vara så skönt att slippa ta på sig kostymer varje dag och fina toppar under och köra detta racet och bara ta på en vit städrock och se till att alla mår bra eller se till att BARN FÖDS kan du tänka dig mig förlösa dig? ha ha ha

• FruCicci

Nej jag tror han kommer den 5e december Alltså hinner jag inte klart min utbildning till dess!

Då kan du sitta hemma och titta på nobelmiddagen, kolla efter mig och AM (ha ha - not)

• FruCicci

Kängu, Louise är klassad som smart tydligen (säger dagis och bvc) hon kan faktiskt rita en blomma, men det är inte så runt, men iaf ett streck som ska föreställa stjälken och sen en kludd till blomma (kanske inte så avancerat) sen var hon en fena på allt annat de testade, men jag visste inte ens om det, jag trodde bara de skulle peka ut vad öron, näsa och mage osv satt, men det frågade de inte ens om (vi har övat det lite och det har det gjort på dagis med). Sen säger hon inte så många ord, max 10-15 stycken... så de fokuserar som vanligt på olika saker de små liven.... Va inte orolig för RU!

• FruCicci

AM, jag fattar inte vad jag har fått det där med att peka ut kroppsdelar ifrån, när ska de göra det?

• FruCicci

AM igen, Louise fick sitta och stapla kossar med, rita, rulla runt någon sorts ojämt maninck/docka på golvet och prata osv.... Sen frågade jag ju Louise vad typ näsan var och öronen och så pekade hon och sa "näsa" för jag ville visa att hon kunde... helt i onödan då ha ha ja det är ju sanslöst att jag suttit och övat in detta i "önödan"....

• FruCicci

hej BS gumman!

Louise är ingen fena på pottan, men hon sitter på pottan på dagis och hemma, kommer det så kommer det och det är inte ofta det kommer just i pottan, men visst har hon lyckats. Jag tänker inte stressa henne med den biten! Det är bara kul när det funkar. Hon är väldigt tidig med det mesta, jätte stor skillnad mot Victor, men återigen alla barn är ju olika och jag tror att 2an blir lite tidigare för det får minsann lära sig från början

Jag har suttit i 2 dagar och rensat ut leksaker och kläder och annat. Herregud en hel ica kasse med massa små mjukisdjur och prasselböcker och sådant som skallror etc. Jag kan inte slänga det, jag ska sprar om jag får min efterlängtade 3a någon gång nästa år Sen är det ju bra att han om man får bebis besök....  men vi ska sälja babysitter och hoppgungor och sådant, om vi skulle få en till så sa maken att då får vi köpa nytt. Inte mig emot.

• FruCicci

BS jag menar att 2an får lära sig genom syskonet skulle det vara, de iaktager ju allt det större barnen gör och därmed blir tidigare och lär sig saker från en tidig ålder.

• FruCicci

Jag hade bara en kalender, det var nog Icas. Min bror fick en också. jag var nog med lite äldre, iaf så gammal så man fattade detta med julkalendern kanske 6 iaf. Mina barn är inte intresserade. victor gillar ju fortfarande teletubbies, suck.... Och Pippi och alla Astrid lindgrens filmer (tack o lov, för de är jätte trevliga)

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!