Oooohhh, nu är klockan nästan 14. Håller tummarna superjättehårt!!!
AM: Ankföreställning låter intressant
Telis: Jag inser att lillkillens matkrångel varit väldigt lindrigt. Vi har insett att han ogärna äter när han är trött. Men är han pigg och inte vill äta så brukar det gå att lösa genom att han får en egen sked att banka med. Helst ska han då få banka på tallriken, och gärna skvätta litet med maten. Kräver storrengöring av honom, den som matar och halva köket efteråt men det brukar iaf innebära att han får i sig en hel del mat...
Hade han matvägrat totalt, så skulle jag nog fortsatt prova åtminstonde två gånger om dagen (en med gröt och en med mat). Tror jag. Det är ju situationsberoende också, men grundtanken hade nog varit att inte släppa försöken att mata helt och hållet. Men samtidigt så kanske det kan vara bra med några dagars paus, och sedan "nystart"?
Jag tror inte det är fel vilket du än väljer att göra. Med ersättning och majskrokar kommer han ju def. inte svälta ihjäl, så det är ju mest en fråga om vad du och maken tycker verkar vara mest "pedagogiskt" rätt inför framtida ätande, det är ju ni som känner lille Televinken