Tack för era sympatier och kramar.
Under napp-eran fick hon bara nappen när hon vaknade och somnade då i princip om direkt. Utom en gång per natt, den gång hon vaknade mycket, då fick hon en flaska välling och somnade då oftast om.
Nu när hon vaknar försöker jag med ramsa a la AW, med det verkar inte funka. Jag brukar få gå in och lägga henne tillrätta och hålla henne. Men det kan ta tid innan hon lugnar sig och somnar om.
Jag kanske ska ge vatten istället för välling? Men vad spelar det för roll egentligen? Om hon dricker välling eller vatten? Egentligen är hon ju så stor att hon klarar sig utan båda två. Och det är ju dit man vill komma, att hon inte ska "kräva" sånt på nätterna. Men å andra sidan kan jag gärna ge henne en flaska välling, vatten, skumpa, juice eller vad som helst, bara hon somnar om igen och har det uppvaknandet som sitt enda på natten.
Vi var ju hos läkare för att de skulle kolla hennes öron, men det var ett rel "misslyckat" besök. Han upptäckte att hon hade öroninflammation, och det var ju bra att han såg det, men det gav oss ju inget nytt att gå på i sömnträsket....
Men när Prinsen fick tillbaka nappen sov han ordentligt då?
Varför tog ni bort den från början? Var det för att han sov illa och ni också hoppades på en förändring?