Ikapp!
Sååå tråkigt att jag inte kunde komma på trådträffen i helgen... Ni verkar ha haft trevligt
Tittski: Välkommen. Tråkigt med din sjukdom, fast det verkar som att du någonstans har bearbetat att ni kanske inte kommer kunna få barn?
Angående perfekta förhållanden, så är det nog väldigt få som har sådana. Och de som hela tiden måste "skylta" med det, t.ex. genom facebook-kommentarer om hur braaaa de har det, tror jag definitivt inte har det så bra... (Mina fördomar). Annars är det väl så att det går upp och ner, för de flesta. Men jag tycker ändå att det är litet bra när andra berättar hur bra de har det, emellanåt... Litet grann kan man ju då tänka till, och fundera på vad man själv kan göra för att få det bättre. Det är så otroligt lätt att fastna i vardagsstressen, och inte uppskatta varandra tillräckligt, utan ta förhållandet för givet. Inte bra, på något sätt... Ofta är det ju små saker som gör stor skillnad. För egen del så blev jag igår väldigt glad över att maken överlät sin kiropraktortid till mig, när jag sa att jag hade ont i höften efter att ha springtränat mycket på isiga vägar på sistonde...
Klockarbol: Tråkigt med hunden...
Nenne: Bra jobbat med tjejvasan! Maxpuls = 225 minus ålder, som ett snitt. Man kan testa om man vill, genom att ha pulsklocka och köra sig totalt jätteslut. Oftast krävs det någon form av intervallträning med hög fart, annars är det lätt att det blir stumma muskler som bromsar snarare än hjärtat. Vet inte om det finns någon orsak, men bland mina träningsvänner är det många som har hög maxpuls. Även vi som passerat 25, och väl det, ligger en bit över 200 i maxpuls. Vilket får mig att tro att det är hyfsat vanligt att man har högre maxpuls än standardräkningen?
AM: Härligt att vara kvällens prinsessa!
Fru E: Grattis i efterskott (har nog också glömt att säga det...)
Telis: Skönt att beta av saker som kakelval m.m. Jag får dock litet ångest, för det tycks bara vara jag som hamnar i totala beslutsångestträsket angående sådana saker...?
Tinga: Skönt att din mamma kan hjälpa till!
Smint: Usch, vilken ruskig förlossning.
Sweet: Skönt att lilla tjejen verkar vara frisk nu! Tråkigt med minus, samtidigt som det kanske också var en lättnad. Jag hoppas att ni så småningom, när det är litet bättre läge, kan få ett plus utan klinikinblandning
Vem var det förresten som nämnde plus med kopparspiral? Som jag har fattat det så är det inte alls omöjligt att den väninnan som fick det faktiskt är gravid när hon får ett plus. Kopparspiral kan ju inte förhindra att äggen befruktas, däremot ska den (förhoppningsvis) förhindra att befruktade ägg fäster i livmodern... Vet att min mamma (som säger sig vara en sådan som känner direkt om hon är gravid) vägrade kopparspiral av den anledningen, då skulle ju hon gå och känna sig gravid varenda månad...